تامین بی‌وقفه و بدون مشکل شیرخشک در کشور

رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه درحال حاضر تامین و توزیع شیرخشک بدون هیچگونه مشکلی در حال انجام است،‌ گفت: اگر مردم با مشکلی مواجه شدند از طریق معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی محل سکونت خود یا سامانه ۱۹۰ اطلاع‌رسانی کنند تا در کمتر از ۲۴ ساعت کار تامین شیرخشک را انجام دهیم.

به گزارش سادس، دکتر سید حیدر محمدی درباره روند تامین شیرخشک، گفت: اگر کمبودی در این زمنه وجود داشته باشد حتما مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ اگر کمبود متوجه توزیع باشد بلافاصله با توجه به دسترسی‌ که به دانشگاه‌های علوم پزشکی داده‌ایم، از استانی که شیرخشک بیشتری داشته باشد به استانی که دچار کمبود شده است، شیرخشک می‌فرستیم.

وی افزود: اگر کمبود سراسری باشد نیز بلافاصله به تولیدکنندگان دستور افزایش تولید می‌دهیم ولی اگر امکان افزایش تولید وجود نداشته باشد از طریق فراخوان واردات بلافاصله از منابع مجاز و مورد تایید اقدام به واردات شیرخشک یا سایر اقلامی می‌کنیم که کمبود آنها اتفاق افتاده باشد.

او تاکید کرد: مشکلات ارزی شیرخشک اوایل امسال به دلیل تحریم‌ها رخ داده بود که مواد اولیه ما در شهریور ماه مقداری کاهش پیدا کرد اما خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته و همکاری بانک مرکزی و دستگاه‌های ذی‌ربط، کار تامین سرعت گرفت.

به گفته وی، پیش از این ماهی ۵ میلیون قوطی شیرخشک تولید و توزیع می‌شد در حالی که اکنون بیش از ۶.۵ میلیون قوطی تولید و بیش از ۸ میلیون قوطی نیز توزیع می‌شود (با احتساب واردات).

وی با تاکید بر اینکه تامین شیرخشک در حال انجام است، تصریح کرد: اگر مردم با مشکلی مواجه شدند حتما از طریق معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی محل سکونت خود و یا سامانه ۱۹۰ اطلاع‌رسانی کنند تا در کمتر از ۲۴ ساعت کار تامین شیرخشک را انجام دهیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *