سعید معروف می‌تواند بازیکن _ مربی باشد/ داورزنی رئیس هم نشود باید در فدراسیون باشد

سعید معروف می‌تواند بازیکن _ مربی باشد/ داورزنی رئیس هم نشود باید در فدراسیون باشد

عضو هیات رئیسه فدراسیون والیبال در مورد تعیین سرمربی تیم ملی والیبال گفت: از طرفی موافق حضور سعید معروف روی نیمکت تیم ملی هستم و اگر شرایط فراهم باشد او را به عنوان بازیکن _ مربی معرفی کنیم.

به گزارش سادس، وحید مرادی سرپرست فدراسیون دوومیدانی به برگزاری جلسه کمیته فنی فدراسیون برای انتخاب سرمربی تیم ملی اشاره کرد که قرار است این کمیته با نفرات کمتری تشکیل و تکلیف سرمربی مشخص شود.

ناصر میرفخرایی، عضو هیات رئیسه فدراسیون والیبال در مورد برگزاری جلسه کمیته فنی به سادس گفت: قرار است کمیته فنی با تعداد نفرات کمتری تشکیل شود تا جلسات تخصصی‌تری داشته باشیم و گزینه‌های تیم ملی را بررسی و اولویت‌بندی کنیم. 

او در ادامه بیان کرد: با یک مربی خارجی به عنوان سرمربی و یک کمک که قبلا کنار تیم ملی ما بوده و بچه‌ها را می شناسد، موافق هستم. از طرفی موافق حضور سعید معروف روی نیمکت تیم ملی هستم اما نه به عنوان سرمربی بلکه به عنوان کمک مربی. اگر شرایط فراهم باشد او را به عنوان بازیکن – مربی معرفی کنیم.

میرفخرایی در پاسخ به این سوال که سعید معروف با چنین پیشنهادی موافقت می‌کند؟ گفت: می‌شود با او صحبت کرد. اینگونه نیست که در تمام مسابقات بازی کند اما شاید جایی تیم ملی نیاز داشته باشد و مسابقه گره بخورد، می‌تواند کمک کند. خیلی از کشورهای دیگر از بازیکنان خود در مواقع خاص استفاده می‌کنند.

او در این مورد افزود: معقتدم آقای معروف می‌تواند به عنوان کمک مربی و بازیکن در تیم ملی باشد. حضورش روی نیمکت هم روی پاسورهایمان تاثیرگذار خواهد بود. روی نیمکت هم تجربه پیدا می‌کند. معروف بازیکن بزرگی بود و قابلیت‌های بالایی دارد اما قضاوت ما در موردش با توجه به دوره بازیکنی‌اش است نه مربیگری. باید مربیگری را هم از جایی شروع کند.

عضو هیات رئیسه فدراسیون والیبال در واکنش به اینکه جامعه والیبال از زحمات ۱۷ ساله داورزنی تشکر می‌کنند و به نظر می‌رسد دیگر قرار نیست در انتخابات شرکت کند، گفت: من هم از او تشکر کردم چون خیلی زحمت کشیده است. از اینجا به بعد هم اگر قرار است به انتخابات ورود پیدا کند مراحل گزینش جای دیگر تصمیم‌گیری می‌شود. هنوز نمی‌دانم که می‌تواند ورود پیدا کند یا نه. معتقدم اگر آقای داورزنی نتواند برای ریاست فدراسیون ثبت نام کند، والیبال ما نیاز دارد که او به عنوان عضو هیات رئیسه حضور داشته باشد. این موضوع در فدراسیون آمریکا هم اتفاق می‌افتد.

او در مورد انتخاب وحید مرادی به عنوان سرپرست فدراسیون والیبال گفت: اگر وزارت ورزش و جوانان کسی خارج از بدنه فدراسیون والیبال را به عنوان سرپرست معرفی می‌کرد، فدراسیون ایران تعلیق می‌شد چون فدراسیون جهانی آن را دخالت دولت تلقی می‌کرد. به همین دلیل آقای وحید مرادی را که نایب رئیس فدراسیون بود انتخاب کرد. فدراسیون جهانی والیبال می‌گوید اگر رئیس فدراسیون به هر دلیلی برود، نایب رئیس می‌تواند کارها را دنبال کند یا اینکه مجمع برگزار شود. 

میرفخرایی در پایان گفت: امیدوارم والیبال به جایگاه قبلی خود برگردد و آسیبی که خورده، جبران شود. ما شانس کمی برای المپیک داریم اما تلاش می‌کنیم تا حداقل بچه‌ها بازی‌های خوبی انجام بدهند و نیمکت ما هم به گونه‌ای انتخاب شود که بعد از المپیک هم از آنها استفاده کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *