۴ میلیون دانش‌آموز، سفیر سلامت می‌شوند/ جذب ۷۴۰ دانشجومعلم بهداشت مدارس

سادس/خوزستان مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به جذب ۲۵ درصد دانش‌آموزان در طرح سفیران سلامت دانش‌آموزی، از برنامه‌ریزی برای عضویت حدود ۴ میلیون دانش‌آموز در این برنامه در سال تحصیلی جاری خبر داد.

اعظم گودرزی در حاشیه گردهمایی معاونان تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کشور که امروز (۲۲ آذرماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش، با توجه به اسناد بالادستی و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و سند تحول بنیادین، برنامه‌ها و سیاست‌هایی در دست کار دارد. یکی از برنامه‌ها، استفاده از تشکل دانش‌آموزی سفیران سلامت است و با توجه به کمبود نیروی متخصص حوزه سلامت در آموزش و پرورش، از ظرفیت سفیران سلامت به عنوان پیام‌آوران بهداشت و سلامت استفاده می‌کنیم.

به گزارش سادس، وی افزود: در دستورالعمل ابلاغی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، تقریبا ۲۵ درصد دانش‌آموزان کشور باید عضو برنامه سفیران سلامت باشند. سال گذشته حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار سفیر سلامت داشتیم که با مشارکت این سفیران، اتفاقات خوبی در حوزه سلامت دانش‌آموزی رخ داد.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: با تخمین ۲۵ درصدی، حدود ۴ میلیون دانش‌آموز، عضو برنامه سفیران سلامت دانش‌آموزی می‌شوند و آموزش‌های لازم را در ۱۶ جلسه دریافت خواهند کرد.

ایجاد اتاق بهداشت در مدارس

وی با اشاره به برنامه‌های حوزه سلامت دانش‌آموزی، افزود: یکی از برنامه‌ها تجهیز و ایجاد اتاق بهداشت است تا مدرسه محیطی ایمن داشته باشد و دانش‌آموزان خدمات بهداشتی دریافت کنند. سال گذشته، ۸.۵ درصد در تجهیز و ایجاد اتاق بهداشت مدارس رشد داشتیم.

گودرزی گفت: طرح دادرس (دانش‌آموز آماده در روزهای سخت) نیز با کمک هلال احمر اجرا می‌شود و دانش‌آموزان در هشت مهارت آموزش دریافت می‌کنند. طرح هر مدرسه یک نهالستان نیز در دستور کار است و در این خصوص در هفته گذشته تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت آموزش و پرورش و وزارت جهاد کشاورزی منعقد شد و بر این اساس، با توجه به شرایط کشور برای گسترش فضای سبز در مدارس، بذر نهال با مشارکت دانش‌آموزان و اولیا در قالب پویش ملی کاشت یک میلیارد نهال در کشور، کاشته می‌شود. 

جذب تاکنون ۷۴۰ دانشجومعلم در رشته بهداشت مدارس

وی عنوان کرد: در دولت سیزدهم رشته بهداشت مدارس در دانشگاه فرهنگیان ایجاد شد و امسال برای سال دوم، دانشجویان بهداشت مدارس از طریق کنکور سراسری جذب می‌شوند. محل تحصیل این دانشجومعلمان در دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: سال گذشته ۳۲۰ دانشجومعلم در این رشته جذب شدند و امسال نیز ۴۲۰ دانشجو معلم در ۱۴ استان از جمله دانشگاه علوم پزشکی اهواز جذب شده‌اند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *