روند اجرای مصوبات ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی مطلوب است

دبیر ستاد مرکزی پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی کشور، روند اجرای مصوبات این ستاد را موثر و مطلوب خواند.

به گزارش سادس به نقل از قوه قضاییه، اصغر جهانگیر، دبیر ستاد مرکزی پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی کشور در ابتدای جلسه گزارشی از روند اجرایی مصوبات سومین جلسه این ستاد ارائه داد.

وی افزود: این جلسه برای بررسی ۴ محور؛ ارزیابی روند اجرای مصوبات قبلی، ارائه اخبار و گزارش های مرتبط با جرائم انتخاباتی،  بررسی و تصویب پیشنهادهای شورای نگهبان در جهت آموزش و اطلاع رسانی و بررسی و تصویب دستورالعمل پیشگیری و پیگیری جرائم انتخاباتی در فضای مجازی است.

جهانگیر روند اجرای مصوبات را مطلوب توصیف کرد و افزود: در اجرای مصوبات مقرر شده است که هشت استان که دارای حوزه انتخاباتی حساس هستند از ابتدای دی‌ماه در جلسات ستاد مرکزی حضور داشته باشند.

دبیر ستاد مرکزی پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی کشور عنوان کرد: اولویت‌های پنج‌گانه به استان‌ها و شهرستان‌ها در قالب ۳۳بند ابلاغ شده است که چگونگی نحوه برگزاری جلسه‌ها، نحوه اطلاع‌رسانی، گزارش‌دهی و تصمیم‌گیری و… مبنای کار قرار گیرد.

وی گفت: تاکنون در ستادهای استانی بیش از ۱۰۰جلسه برگزار شده که خروجی آن ۵۵۰ بند مصوبه بوده است و ۳۸۰ جلسه در شهرستان‌ها با خروجی ۱۶۸۰ بند مصوبه بوده است.

جهانگیر به راه‌اندازی سامانه مالی انتخابات برای شفاف‌سازی منابع مالی و هزینه‌کرد کاندیداها اشاره کرد و گفت که وزارت کشور متولی راه‌اندازی این سامانه است که ان‌شاالله گزارش اقدام‌های خود را اطلاع‌رسانی خواهند کرد.

وی ارائه آموزش به دست‌اندرکاران انتخابات را موثر و مطلوب ارزیابی کرد.

جهانگیر با اشاره به راهبردهای چهارگانه مقام معظم رهبری (امنیت، سلامت، مشارکت حداکثری و رقابت سالم) گفت: به ستادهای استانی و شهرستانی این راهبردها ابلاغ شده است.

وی ۴ جرم اولویتی در انتخابات را سوء استفاده از اموال عمومی و بیت‌المال، سوءاستفاده از مقام و موقعیت اداری له یا علیه دیگر کاندیداها، تخریب چهره و وجهه نامزدها، تخریب چهره و وجهه نظام عنوان کرد و گفت: تمام جرائم اولویتی در دستور کار شهرستان‌ها و استان‌ها قرار گرفته است.

دبیر ستاد مرکزی پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی کشور تاکید کرد: ۱۰۱ مورد، آسیب‌شناسی و جمع‌آوری شده است و ۵۷ راهکار پیشگیرانه در مقاطع مختلف تسهیل و ابلاغ شده است.

وی در پایان گفت: دو کمیته هماهنگی تبادل اطلاعاتی انتخاباتی و رصد فضای مجازی تشکیل شده است که نتایج اقدام‌های آنها در جلسه‌های آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *