کُشتی اردستان از نبود اسپانسر رنج می‌برد

کُشتی اردستان از نبود اسپانسر رنج می‌برد

سادس/اصفهان ورزش کشتی یکی از رشته‌های مهم و ملی محسوب می‌شود و جزء پرافتخارترین رشته‌های ورزشی کشور است.

در یکی دو سال گذشته با تغییر در هیئت کشتی شهرستان اردستان روند رو به رشدی شروع شده است و ورزشکاران این منطقه موفقیت‌های خوبی در سطح استان و حتی اعزام به مسابقات کشوری به دست آورده‌اند.

اگر ریشه مشکلات ورزش شهرستان اردستان را بررسی کنیم، متوجه می‌شویم که اکثر هیئت‌های ورزش اردستان با مشکلات متعدد از جمله مسائل مالی و حمایتی دست و پنجه نرم می‌کنند، هیئت کشتی یکی از همین هیئت هاست که با وجود شروع یک مسیر درست و حساب شده، اما مشکلات مالی کمر این هیئت را خم کرده است.

با توجه به ظرفیت بالای کشتی و استقبال از این رشته ورزشی در شهرستان اردستان باید زمینه مناسبی فراهم شود تا این استعدادها بتوانند در میادین کشوری و حتی در آینده آوردگاه‌های بین‌المللی درخشش بیشتری داشته باشند.

با دست خالی ادامه مسیر امکان‌پذیر نیست

رئیس هیئت کشتی شهرستان اردستان در گفت‌وگو با سادس، اظهار کرد: ورزش کشتی اردستان در یک سال گذشته از وجود یک مربی سطح اول و برتر کشور بهره برده و موضوعات آموزشی را در رده سنی پایه و خردسالان آغاز کرده است.

محمود رهنما با بیان اینکه با تلاش‌هایی که در یک سال گذشته در ورزش کشتی اردستان انجام شده سطح این رشته ارتقای چشم‌گیری داشته است، گفت: اکنون حدود ۱۵۰ ورزشکار کشتی‌گیر در رده‌های مختلف داریم اما آن موضوعی که مورد نیاز ورزش کشتی اردستان است استمرار حضور مربیان از خارج شهرستان است.

وی گفت: عاملی که در حال حاضر کمر هیئت کشتی اردستان را خم کرده است نبود حمایت‌های مالی و اسپانسر است. هیئت کشتی اردستان با تلاش و زحمات زیادی توانسته یک سال گذشته خود را پشت سر بگذارد و ادامه این مسیر با نبود اسپانسر امکان‌پذیر نیست.

رئیس هیئت کشتی شهرستان اردستان تصریح کرد: مسئولان اردستان در حد توان خود کمک‌هایی را به هیئت کشتی انجام دادند ولی انجام برنامه‌های ورزشی برای هدف‌های بزرگ نیازمند هزینه بیشتر و مستمر است.

رهنما با بیان اینکه از یک سال گذشته برنامه‌های هیئت کشتی روی رده نونهالان و نوجوانان بوده است، گفت: برای اینکه بتوانیم یک نوجوان علاقه‌مند به رشته کشتی را در سطح تیم ملی تربیت کنیم و اسم و پرچم اردستان را بالا ببریم نیاز به حمایت و اسپانسر داریم زیرا با دست خالی این موضوع امکان‌پذیر نیست.

اگر از کشتی اردستان قهرمان ملی می‌خواهید باید حمایت کنید

همچنین مربی سابق تیم ملی کشتی نوجوانان ایران به سادس، گفت: هیئت کشتی اردستان یک حرکت جدید را آغاز کرده است که کمتر در کشور انجام می‌شود و آن تربیت ورزشکار از سنین پایه است.

شهرام چایچی با بیان اینکه حدود یک سال است نونهالان و نوجوانان کشتی‌گیر اردستان آموزش‌های کشتی را فرا گرفتند ولی نیاز است این آموزش‌ها ادامه داشته باشد، گفت: استعدادهای خوبی در بین ورزشکاران این شهرستان وجود دارد ولی بستر شکوفایی و آموزش صحیح و اصولی باید توسط متولیان فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم یک قهرمان جهان و المپیک پرورش دهیم باید یک مسیر علمی – ورزشی ۱۰ ساله را طی کرد. به مسئولان و متولیان ورزش این شهرستان این اطمینان را می‌دهم که در بین ورزشکاران نخبه‌هایی وجود دارد که اگر از آنها حمایت شوند قهرمان ملی و حتی جهان می‌شوند.

مربی سابق تیم ملی کشتی ایران تصریح کرد: مسیر کشتی کشور یک مسیر حرفه‌ای است بنابراین اگر بخواهیم کمتر از مابقی هیئت‌ها و شهرستان‌ها کار و هزینه کنیم از آنها عقب می‌مانیم. فدراسیون کشتی ایران اکنون هزینه‌های قابل توجهی برای زیرساخت کشتی انجام می‌دهد و به ورزشکاران شخصیت قهرمانی داده است.

چایچی یکی از راهکارهای رفع مشکلات حمایتی ورزش را استفاده از پتانسیل صنایع و معادن عنوان کرد و گفت: مسئولان شهرستان باید سرمایه‌گذاران این شهرستان را برای حمایت از رشته‌های ورزش دعوت کنند. ورزشکاران باید حمایت شوند در غیر این صورت استعدادهای آنها شکوفا نمی‌شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *