فوتبال علیه داوری/ فدراسیون، مربیان یا رسانه‌ها؛ مقصر اصلی کیست؟

فوتبال علیه داوری/ فدراسیون، مربیان یا رسانه‌ها؛ مقصر اصلی کیست؟

محمدرضا منصوری می‌گوید شرایط در فوتبال ایران طوری رقم خورده که همه علیه داوری شده‌اند و کارشان صحبت علیه داوری و مشکلات داوران است.

محمدرضا منصوری، کمک داور بین‌المللی فوتبال ایران در گفت‌وگو با سادس با انتقاد از مربیان و سرمربی تیم‌های لیگ برتری به دلیل اعتراض به داوران در نشست‌های خبری عنوان کرد: در این ۱۲ هفته، اصل فوتبال که لذت بردن مردم باشد را نمی‌بینیم و همه فوتبال از صحبت از داوری و مشکلات داوران پر شده است. ما نه اتحادیه و صنفی داریم و نه حتی پیشکسوتان خودمان از ما حمایت می‌کنند و نه حتی دوستانی که الآن هستند و در آینده نخواهند بود.

وی ادامه داد: فیفا این پیشنهاد را داد که یکی از اعضای هیات رییسه، رییس کمیته داوران شود که متاسفانه این در ایران تبدیل به قانون شد. در ۴ هفته ابتدایی، حمایت خوبی شد و من از آقای حسن‌زاده تشکر می‌کنم اما در هفته‌های اخیر، این حمایت‌ها کم و شل شده و مشاهده می‌کنیم که این سیستم بازدارندگی وجود ندارد. من اصلا نمی‌فهمم و باید از آقای کشوری یا سهیل مهدی پرسید که چرا نیمکت ۴ کارته بود و حالا تبدیل به ۲ کارت شده است. شما یک آمار در بیاورید که در یک بازی نیمکت‌نشینان چند کارت گرفته‌اند و بازیکنان تیم چند بار؛ مگر می‌شود بازیکنانی که در زمین فوتبال هستند و درگیری فیزیکی دارند، کمتر از نیمکت کارت بگیرند؟

منصوری اضافه کرد: در دنیا چیزی به نام سرپرست وجود ندارد و ما مدیر تیم داریم. در کدام کنفرانس خبری قبل از بازی درگیری و حاشیه ایجاد می‌شود و بیانیه می‌دهند که در فوتبال ایران و کنفرانس‌های خبری قبل از بازی چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد؟ نشست خبری پیش از بازی برای صحبت درباره شرایط تیم، شرایط حریف و چنین مسائلی است نه شروع حاشیه‌سازی و جنگ و درگیری. ما برای تنها کسانی که اهمیتی قائل نیستیم، مردم و تماشاگران هستند.

این کمک داور در ادامه عنوان کرد: فلسفه نشست خبری قبل از بازی چیست؟ رسانه‌ها هم به این مشکل دامن می‌زنند که درباره داوری سوال می‌پرسند. اینکه در حال عصبانیت مربی از داوری یا درباره رنگی بودن یا نبودن آن می‌پرسند، اشتباه است. مگر همه داوران از بچگی داور متولد می‌شوند؟ به هر حال همه یک زمان دوست داشتند فوتبال بازی کنند و حالا مسیرشان به سمت داوری آمده است. همین حالا خورشیدی فوتبالش از خیلی‌ها بهتر است. مگر می‌شود داور وجدان خود را به خاطر علاقه بچگی کنار بگذارد؟ آن هم در حالی که پولش را دیگران می‌گیرند.

او در پایان گفت: همین الآن بعد از ۳ سال ما نه پرچم ویبره داریم، نه سیستم رادیویی ، نه VAR و حتی نه لباس آستین بلند! من از همه دوستان حاضر در فوتبال خواهش می‌کنم که با هم تعامل کنیم تا از فوتبال لذت ببریم. قوانین جدید دنیا به سمتی می‌رود که کادر فنی تیم‌ها با سیتسم داوری تعامل داشته باشد تا فوتبال زیبا شود. ما همه کنار هم جمع شدیم تا از این پدیده لذت ببریم تا مردم در این وضعیت بد اقتصادی کیف کنند. امیدوارم هر چه زودتر اگر قرار است تجهیزاتی داده شود، رخ دهد. درباره VAR هم دیگر نمی‌دانم چه چیز جدیدی بگویم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *