آزادی ۷۵ نفر زندانی جرائم مالی با کمک ستاد دیه استان سمنان

سادس/سمنان رئیس هیأت امنای ستاد دیه و رئیس کل دادگستری استان سمنان از آزادی ۷۵ نفر زندانی با تلاش ستاد دیه و خیران این استان خبر داد.

محمدجعفر عبدالهی امروز (یکشنبه، ۱۹ آذر ماه) اظهار کرد: این زندانی‌ها در بازه زمانی از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه، آزاد شدند و به کانون خانواده خود بازگشتند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به تلاش‌های قانونگذار برای رهایی زندانیان جرائم غیرعمد و نیازمند، اظهار کرد: در نظام حقوقی و رویه قضایی، سنت حسنه کمک به زندانیان نیازمند پیش‌بینی شده است. در روایات دینی نیز بازگشت شرافتمندانه زندانی به آغوش خانواده و جامعه توصیه و مورد تحسین قرار گرفته است.

او ادامه داد: ستاد دیه استان سمنان از ابتدای سال تا پایان آبان ماه توانسته است با آزادی ۷۵ نفر زندانی جرائم غیرعمدی و مالی به روش‌های مختلف اعم از جلب مشارکت خیران نیک‌اندیش و اشخاص صاحب نفوذ، خانواده بسیاری از زندانی‌ها را شاد کند.

وی با اشاره به بخشی از فعالیت‌های ستاد دیه استان سمنان برای آزادی زندانیان، بیان کرد: ستاد دیه استان اقداماتی را مانند برگزاری دوره‌های مشاوره و مددکاری با شکات و اصحاب پرونده برای گرفت رضایت بدون دریافت مابه‌ازای طلب، پیگیری ارائه دادخواست‌های اعسار به محاکم قضایی و اختصاص تسهیلات بانکی کم‌بهره به زندانیان و ارفاق‌های قانونی دیگر را پیگیری کرده است.

رئیس هیأت امنای ستاد دیه استان سمنان با تقدیر از مشارکت بی‌دریغ خیران این استان، گفت: کل بدهی زندانیان آزادشده ۲۸۳ میلیارد ریال بوده و مساعدت مالی نیکوکاران نیز ۲۹ میلیارد و ۶۱۲ میلیون ریال بوده است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان اضافه کرد: حبس بدهکارِ مدعی اعسار به معنی زندانی کردن نیست، بلکه به معنی تحت نظر قرار دادن و توقیف او در حوزه قضایی و ممنوع‌المعامله کردن برای حفظ حق طلبکار است و انتظار می‌رود محکومان مالی، در پرداخت دیون خود التزام و تعهد کافی را رعایت کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *