راه‌اندازی مرکز ملی تحقیقات بیمه سلامت در هرمزگان

سادس/هرمزگان رئیس مرکز ملی تحقیقات سازمان بیمه سلامت از راه‌اندازی نخستین شعبه استانی مرکز ملی تحقیقات بیمه سلامت هرمزگان با هدف پژوهش تخصصی بر حوزه‌های بیمه‌ای در بندرعباس خبر داد.

محمد عفت پناه، امروز (نوزدهم آذرماه)، با بیان اینکه نزدیک به ۵۰ درصد اطلاعات حوزه سلامت جمعیت کشور در سازمان بیمه سلامت موجود است، اظهار کرد: علاوه بر انجام مطالعات تحقیقاتی، برگزاری کنفرانس‌های علمی، ترجمه آثار و کتاب‌ها و مقاله‌های خارجی و ایده‌های پژوهشی و ارائه عناوین پژوهشی کاربردی در مراکز تحقیقات انجام شده و از حمایت سازمان بیمه سلامت برخوردار می‌شوند.

وی عنوان کرد: برای انجام پروژه‌ها در سطح ملی، محدویتی وجود ندارد و پس از تصویب، هزینه آن در تهران پرداخت می‌شود و طرح‌های استانی نیز با تصمیم‌گیری در شورای پژوهشی استان مورد حمایت مالی قرار می‌گیرند.

مرکز ملی تحقیقات بیمه سلامت در زمینه‌های پالایشگاهی و کشتیرانی نیز پژوهش خواهد کرد

علی علیزاده، مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان نیز گفت: در بحث پژوهش، تنها بهداشت و درمان مورد توجه نیست بلکه هدف نگاه جامع و کلان برای راه‌اندازی مرکز بین‌المللی تحقیقاتی بیمه است تا در همه زمینه‌های موجود در استان از جمله پالایشگاه و کشتیرانی و سایر صنایع پژوهش انجام شود.

وی افزود: در تشکیل و راه‌اندازی کمیته پژوهشی سعی شده با انتخاب آگاهانه و همکاری اساتید دانشگاه‌های استان مطالعات و تحقیقات مداخله‌گر انجام شود.

تهیه ۹ ایده و طرح پژوهشی دلیل انتخاب هرمزگان است

فاطمه نوروزیان، مسئول مرکز ملی تحقیقات بیمه سلامت هرمزگان نیز گفت: پیش از راه‌اندازی رسمی این مرکز در بندرعباس طی دوره آزمایشی اقدامات خوبی در این حوزه انجام شد.

وی، تهیه ۹ ایده، طرح و طرح پژوهشی کامل توسط کمیته پژوهش بیمه سلامت هرمزگان را از دلایل انتخاب بندرعباس به عنوان نخستین شعبه استانی مرکز ملی تحقیقات سلامت دانست.

مسوول مرکز ملی تحقیقات بیمه سلامت هرمزگان بیان کرد: هم‌اکنون در کنار کمیته پژوهشی، شش کمیته زیرشاخه نیز فعالیت خود را با تمرکز بر موضوعاتی مانند کاربرد هوش مصنوعی در مباحث بیمه‌ای و سلامت و طراحی نرم‌افزار نسخه‌نویسی آغاز کرده‌اند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *