پیست اسکی زنجان، یکی از ۴ پیست فعال در ایران

پیست اسکی زنجان، یکی از ۴ پیست فعال در ایران
عکس تزئینی است

سادس/زنجان رئیس هیأت اسکی استان زنجان گفت: پیست اسکی استان زنجان که یکی از چهار پیست قدیمی ایران است، هنوز باز است و تعطیل نشده است.

رضا اژدری‌آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار سادس، درباره وضعیت پیست اسکی استان زنجان، اظهار کرد: معمولا قبل از شروع فصل اسکی، زمان اورهال پیست اسکی در بهار و تابستان و پاییز است. اکنون در حال تعمیر و تجهیز امکانات پیست اسکی استان زنجان هستیم تا با بارش برف مناسب، پیست اسکی فعالیت خود را آغاز کند.

وی ادامه داد: فعالیت‌هایی را مانند تعمیر و تجهیز دستگاه‌های بالابر، پیست‌کوب، دوربین‌های مداربسته و … قبل از شروع فعالیت پیست و قبل بارش برف انجام می‌دهیم. البته بخشی از این اقدامات در پیست استان انجام شده است.

رئیس کمیته مربیان فدراسیون اسکی بیان کرد: اقدامات انجام‌شده برای تجهیز و به‌روزسانی تجهیزات پیست تا کنون حدود ۲۵۰ میلیون تومان هزینه داشته است. این اقدامات با کمک فدراسیون، اداره‌ کل ورزش و جوانان استان زنجان، اعضا هیأت و خیران انجام شده است.

او با بیان اینکه طبق آمار هواشناسی احتمال اینکه بارش‌های نیمه دوم دی‌ماه برای شروع به کار پیست مناسب باشد وجود دارد، ادامه داد: سال گذشته فعالیت پیست اسکی استان از ۱۲ بهمن‌ماه آغاز شد که البته دیر بود و تا ۲۷ اسفندماه ادامه داشت. موفق شدیم در این مدت میزبان دو اردوی ملی و یک کلاس تکمیلی مربی‌گری درجه ۲ و ۳ باشیم.

اژدری‌آزاد با بیان اینکه سال گذشته اردوی تیم ملی پاراسکی در زنجان برگزار شد و شش نفر از اعضای این تیم زنجانی بودند، در تیم نابینایان نیز دو نماینده از زنجان حضور دارد، گفت: به دلیل فرسوده شدن تجهیزات، پیست‌های اسکی اطراف زنجان تعطیلند. این پیست بین چهار پیست فعال کشور در کنار استان‌های فارس، اصفهان و تهران است.

رئیس هیأت اسکی استان زنجان افزود: زنجان به لحاظ داشتن اسپانسر، استان ضعیفی است و دلیل زنده ماندن پیست اسکی استان تا کنون به دلیل تلاش افراد علاقه‌مند به اسکی در زنجان است که هر کاری برای فعال بودن اسکی در زنجان انجام می‌دهند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *