اصلی‌ترین دغدغه و مشکل در حوزه آب است

مقام عالی دستگاه قضا گفت: امروزه اصلی‌ترین دغدغه و مشکل در حوزه آب است و خشکسالی کنونی اگر به همین روند ادامه پیدا کند قطعاً در آینده مشکلات متعددی را خواهیم داشت.

به گزارش سادس، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای، امروز ۱۶ آذر در جلسه شورای اداری استان که در سالن ولایت سپاه برگزار شد، اظهار کرد: خداوند متعال را شاکریم که در مقطع کنونی به ما فرصت زندگی کردن داده است در مقطع و برهه‌ای که رهبری حضرت امام خمینی(ره) را در ابتدای انقلاب داشتیم و اکنون نیز از وجود رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای فیض‌ می‌بریم.

وی افزود: امروز مردم از یک سری مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی رنج می‌برند که بخشی از این مسائل در سطح ملی و بخش دیگر در سطح استانی قابل پیگیری و حل است.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: عدم رسیدگی به مسائل اقتصادی ، مشکلات متعدد فرهنگی و اجتماعی را در پی خواهد داشت، لذا روشن کردن تکلیف کشور در مسائل اقتصادی بسیار حائز اهمیت است.

حجت الاسلام اژه‌ای بیان کرد: در حوزه مسائل اقتصادی امنیت سرمایه‌گذاری باید مشخص شود و باید به این نکته توجه کرد که بدون دخالت دادن مردم و بخش خصوصی نمی‌توان مشکلات اقتصادی و حوزه تولید را حل کرد.

رئیس قوه قضاییه با تاکید به اینکه باید مشکلات روزمره مردم مورد توجه و حل و فصل قرار گیرد، تصریح کرد: باید به مشکلات روزانه مردم به موقع رسیدگی شود تا از بروز پشیمانی و مشکلات بعدی جلوگیری کرد.

مقام عالی دستگاه قضا ادامه داد: امروزه اصلی‌ترین دغدغه و مشکل در حوزه آب است و خشکسالی کنونی اگر به همین روند ادامه پیدا کند قطعاً در آینده مشکلات متعددی را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در بحث آب، مدیریت صحیح و افزایش منابع آبی مورد توجه قرار گیرد و به طور مثال در استان اردبیل مدیریت مختص به همین استان مورد توجه و اجرا قرار گیرد.

حجت الاسلام اژه‌ای با بیان اینکه در حل مسائل باید اولویت‌بندی انجام گیرد، عنوان کرد: اگر در استان اردبیل ۵۰ مسئله وجود دارد ابتدا باید حل مسائل اساسی مورد توجه قرار گیرد چرا که عدم حل مسائل اساسی مشکل ساز خواهد بود.

رئیس دستگاه قضا اظهار کرد: در راستای حل مشکلات استان اردبیل بنده تمام اختیارات قانونی و قابل تفویض را به آقای کثیرلو رئیس کل دادگستری استان اردبیل واگذار می‌کنم تا با درایت وهمکاری خود با سایر مدیران استان نسبت به حل مسائل اقدام کنند.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: اگر در راستای حل مشکلات استان اردبیل مسئولان متفق القول عمل کنند، قطعا بخش اعظمی از مشکلات حل خواهد شد و در بخش مدیریت کشور نیز از این تصمیمات هماهنگ استانی پشتیبانی خواهد شد.

وی افزود: درصورتی که هر مسئولی نظر خاص خود را داشته باشد و اتحاد در اتخاذ تصمیمات نباشد حل مسائل نیازمند کارشناسی در کشور خواهد بود و همین موضوع باعث زمان‌بری می‌شود.

مقام عالی رتبه دستگاه قضا تاکید کرد: به این مسئله یقین دارم که اگر مجموعه مسئولان یک استان همدلی و همراهی را باهم داشته باشند قطعاً بخش اعظمی از مشکلات را رفع خواهند کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *