عنایتی: نباید مقابل ذوب‌آهن اشتباه کنیم / افتخارم است که ذخیره علی دایی بودم

عنایتی: نباید مقابل ذوب‌آهن اشتباه کنیم / افتخارم است که ذخیره علی دایی بودم

سرمربی تیم فوتبال پیکان تهران گفت: نباید مقابل تیم ذوب‌آهن اشتباه کنیم.

به گزارش سادس، رضا عنایتی در نشست خبری پیش از مسابقه با ذوب‌آهن اصفهان اظهار کرد: با تیمی بازی داریم که ساختار خوبی دارد و همیشه قرص و محکم بوده است. امسال هم با ربیعی شرایطی بهتری در جدول دارد. آنها جزو مدعیان بوده و بازی با ذوب‌آهن سخت است اما می‌خواهیم با دست پر از زمین خارج شویم. در این چند روز هم تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته‌ایم. از لحاظ روحی برای این دیدار آماده‌ایم.

او ادامه داد: بازی‌کردن با ذوب‌آهن این مدلی سخت است زیرا تاکتیک‌های متنوعی دارند و یکی از آنها پرتاب‌های بلند است که در هر بازی بالای ۱۵ بار این اتفاق می‌افتد. نباید مقابل این تیم اشتباه کنیم و باید از اشتباه حریف استفاده کنیم تا دست پر از میدان بیرون بیاییم.

سرمربی پیکان با بیان اینکه این تیم در ۱۰ هفته گذشته تنها یک برد به دست آورده است، افزود: با واقعیت جلو می‌رویم. این صحبتی هم که شد تنها مختص تیم ما نبوده است. تیم‌هایی زیادی مشابه ما هستند و باید بگویم جدول لیگ امسال شرایط پیچیده‌ای دارد. الان نمی‌توانیم بگوییم کدام تیم بهتر است و باید منتظر نیم‌فصل بمانیم. در گذشته داشته‌ایم تیم‌هایی را که در صدر جدول بوده‌اند اما در پایان فصل به لیگ‌های پایین‌تر سقوط کرده‌اند. ما بازی به بازی جلو می‌رویم. بازیکنان جوان و با کیفیتی داریم و می‌دانیم کار سختی داریم. جوانگرایی هزینه دارد. در نیم‌فصل تیم را تقویت خواهیم کرد. چند بازیکن آسیب‌دیده داریم و این در بدو ورود بنده اتفاق بدی بود.

عنایتی ادامه داد: چهار هفته تا نیم‌فصل داریم و باید تلاش کنیم در این چهار هفته نتایج خوبی بگبریم. شما دیدید در اراک بازی خوبی را انجام دادیم و نمی‌خواهیم وارد بحث داوری این بازی شویم. گل سالم زدیم مردود شد و هم گل آفساید خوردیم اما هیچ‌وقت جنجال نکردیم. نباید این خونسردی و صحبت‌نکردن ما باعث شود که دوستان فکر کنند حقی نداریم. نباید بین تیم‌ها تبعیضی قائل شوند. امیدوارم همه اتفاقات فردا به حقانیت باشد.

او درباره اینکه شناخت خوبی از تیم پیدا کرده است، گفت: همه می‌دانند شرایط پیکان چگونه است. از لحاظ هزینه هم فکر می‌کنم جزو کم‌هزینه‌ترین تیم‌ها باشیم. احساس می‌کنم جوان‌هایی که تیم پیکان دارد می‌توانند در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند. باید قدر خودشان را بدانند. در بازی مقابل آلومینیوم شناخت چندانی نداشتیم اما الان شرایط بهتر است. باید با موجودی تیم تا نیم‌فصل کنار بیاییم.

سرمربی پیکان درباره اینکه این تیم در این فصل هفت گل زده داشته است، بیان کرد: مشکل گلزنی فقط برای پیکان نیست و سال‌های زیادی است که گریبان کل لیگ ما را گرفته است. در سطح دنیا هم بیشتر تیم‌ها دنبال مهاجم ششدانگ هستند. ما چون آموزش نداریم سال به سال کارمان سخت‌تر می‌شود. آنچه تجربه دارم در اختیار بازیکنان خواهم گذاشت. بازیکنان خط حمله تیم ما تجربه خوبی دارند.

عنایتی درباره  اینکه در تیم هوادار هم همین مشکل ضربه‌خوردن از داوری را داشت تصریح کرد: سعی می‌کنم منطقی برخورد کنم. می‌گویم داور هم آدم است و اشتباه می‌کند ولی تکنولوژی و وسایل اضافه به داوران کمک می‌کنند. می‌گویم باید بتوانیم به سهم خود تنش را کمتر کنیم. نیمکت‌ها و باشگاه‌ها باید آرام‌تر باشند. بیانیه‌ها شرایط را بدتر می‌کند و شاید حتی نتیجه عکس داشته باشد و ممکن است داوران را حساس‌تر کند و لج و لجبازی پیش بیاید. باید آرامش خود را حفظ کنیم. در آن تیم هم سطح توقع‌ام خیلی بالا بود و انتظار داشتم شرایط بهتر مدیریت شود.

عنایتی درباره  اینکه خودش زمانی آقای گل لیگ بود اما الان در گلزنی کمبود داریم، افزود: استعدادهای ذاتی در فوتبال ما زیاد است. باید آنها را پیدا کنیم و پرورش بدهیم. استعدادهایی مثل علی دایی که در ۲۳ سالگی فوتبالیست می‌شوند. من خودم را نمی‌گویم. البته من هم در لیگ گل‌های زیادی زدم اما در ۲۳ سالگی تازه فوتبالیست شدم. باید بتوانیم این استعدادها را زودتر پیدا کنیم و پرورش بدهیم. بهترین سن فوتبال من ۱۴ تا ۱۷ سالگی است. خود من در آن سنین می‌توانستم کارهای بزرگ‌تر و بهتری در فوتبال انجام بدهم. اکنون فوتبال ملی ما هم در خطر است. باید بتوانیم در استعدادیابی هم بهتر عمل کنیم. اگر این کارها را نکنیم فاجعه فوتبالی رقم خواهد خورد. کشورهای دیگر به‌سرعت در حال پیشرفت‌اند. ازبکستان ۳-۲ سال دیگر یکی از قطب‌های فوتبال آسیا خواهد شد. آنها در فوتبال پایه سرمایه‌گذاری عظیمی کرده‌اند اما ما فقط حرف می‌زنیم و عملی نداریم.

او تاکید کرد: منتظریم عنایتی ببازد تا او را به باد انتقاد بگیریم، اما نمی‌گوییم که او فقط ۱۷ روز قرارداد داشته و تیم امید را در اختیار گرفته است. ما به یک تورنمنت در عراق رفتیم. تیم‌های دیگر به تورنمنت‌های اروپایی رفته بودند. ما سید دوم آسیا بودیم، در میان یازده تیم، تیم دوازدهم بودیم. نمی‌دانم چرا آن زمان هیچکس حرفی نزد و زبانشان بند آمده بود. چه منافعی بود که صحبتی نکردند. باید ذهنیت‌ها تغییر کند وگرنه مثل جام ملت‌ها بازیکنان ما به سمت داور می‌روند و توپ به سمت دیگری می‌رود و ما گل می‌خوریم و حذف می‌شویم. باید نگرش بازیکنان ما تغییر کند.

سرمربی پیشین تیم امید بیان کرد: در مورد تیم امید صحبت‌های مفصلی دارم که آنها را بیان کنم اما امروز اجازه بدهید تمرکزم روی بازی فردا باشد. در یک کنفرانس مطبوعاتی در این باره صحبت خواهم کرد زیرا برخی حرف‌هایی می‌زنند و انتقادهایی می‌کنند که واقعا پاسخ‌دادن به آنها خنده‌دار است. نمی‌توان با ۱۷ روز کار با یک تیم، کار بزرگی انجام داد. ما حتی میزبان نبودیم و سرگروه هم نبودیم. دل پردردی دارم.

عنایتی درباره اینکه او در جام جهانی ۲۰۰۶ پشت علی دایی استعدادش هدر رفت، گفت: باعث افتخارم بود که جزو مسافران جام جهانی ۲۰۰۶ باشم. شاید اگر هم خودم مربی بودیم، عنایتی را در ترکیب نمی‌گذاشتم و از علی دایی استفاده می‌کردم. علی دایی اسطوره فوتبال ایران و حتی دنیاست. افتخارم است که ذخیره علی دایی بودم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *