خطیر: باشگاه استقلال تخلفی نکرده و نخواهد کرد

خطیر: باشگاه استقلال تخلفی نکرده و نخواهد کرد

مدیرعامل باشگاه استقلال عنوان کرد که هیچ تخلفی در بحث سقف بودجه انجام نداده است.

به گزارش سادس، علی خطیر امروز (پنجشنبه) پس از پایان جلسه کمیته انضباطی در مورد پرونده سقف بودجه این باشگاه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جلسه بسیار خوبی داشتیم. دوستان نقطه نظراتشان را مطرح کردند و ما هم پاسخ‌های قانونی خودمان را به کمیته انضباطی ارائه کردیم. امیدوارم دوستان تصمیم عادلانه‌ای بگیرند.

او درباره شش مورد تخلف باشگاه استقلال و اینکه گفته می‌شود سامانه باشگاه در سازمان لیگ با یک پیامک باز شده است، گفت: اگر آگاهی‌ای نسبت به بحث سقف بودجه وجود نداشته باشد، بحث‌هایی مطرح می‌شود. عدد سقف بودجه در سایت سازمان لیگ ثبت می‌شود و در اختیار باشگاه استقلال نیست که با پیامک تغییر کند. در سامانه سقف باشگاه استقلال مشخص است و من خودم اعلام کردم که سقف باشگاه استقلال ۳۲۵ میلیارد تومان است و باشگاه استقلال ریالی از این سقف فراتر نرفته است.

مدیرعامل باشگاه استقلال ادامه داد: این اتفاق برای همه ۱۶ باشگاه اتفاق افتاده است. باشگاه‌ها در سامانه مدارکشان را تا زمان رسیدن به سقف آپلود می‌کنند. مثلا من وقتی به قرارداد مهدی هاشمی‌نسب رسیدم، سقفم پر شده بود و سامانه خطا داد. ما صبر کردیم که قرارداد باقی نفرات را اصلاح کنیم تا بتوانیم قرارداد هاشمی‌نسب را ثبت کنیم.

خطیر در پاسخ به این سوال که آیا رضایتنامه خالدآبادی ثبت شده بود، بیان کرد: ما در آن مورد دلایل حقوقی خودمان را داشتیم و به دوستان ارائه کردیم. اعتقاد داریم که کاری قانونی‌ کردیم. همچنین گفته‌ایم که قرارداد یامگا مربوط به گذشته‌ است و نمی‌توان آن را تغییر داد.

او درباره ابهاماتی که درباره مبالغ مربوط به خدمات رفاهی قرارداد بلانکو وجود دارد، اظهار کرد: بحث تعهد ما نسبت به آپارتمانی است که آقای بلانکو در آن زندگی می‌کند. ما تعهد داریم که ماهیانه ۴۵ میلیون تومان برای آن پرداخت کنیم.

مدیرعامل باشگاه استقلال درباره قرارداد سعید مهری و مهدی هاشمی‌نسب توضیح داد: خودمان گفتیم که در نیم‌فصل دوم قرارداد مهری تغییر می‌کند. قرارداد او را به دلیل جای سقف بودجه ۱۶۰ میلیون تومان ثبت کرده‌ایم. شما واقف‌اید که تنها قراردادهای ثبت‌شده در سازمان لیگ اعتبار دارد. توافق ما با آقای مهری این بود که وقتی قرارداد بازیکنان دیگر کاهش یافت، قرارداد او را به نسبت بالا ببریم.

خطیر ادامه داد: ما خودمان سردمدار رعایت این قانون هستیم. باشگاه استقلال تخلفی نکرده و نخواهد کرد. من خودم یکی از کسانی بودم که در تدوین این قانون نقش داشتم و به آن اعتقاد دارم. بنای ما رعایت قانون است و نه برای دورزدن آن. دوستان احساسی صحبت می‌کنند.

او در واکنش به شکایت از رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: ما با آقای درویش رفیق هستیم.

مدیرعامل باشگاه استقلال در واکنش به اینکه خیلی از اهالی فوتبال صحبت‌های او را باور نمی‌کنند، تصریح کرد: اسناد و مدارک باشگاه استقلال و پرسپولیس مشخص است. سازمان بازرسی و دیوان محاسبات در باشگاه مستقرند و شما نمی‌توانید تخلف کنید. باشگاه استقلال مانند باشگاه‌های دیگر نیست که چهار شرکت اقماری داشته باشد و پرداختی‌ها را از طریق آن انجام دهید. حرف‌های ما بر مبنای قانون است.

خطیر در پایان گفت: لازم می‌دانم یک بار دیگر به شرف بازیکنان و کادر فنی درود بفرستم که مشکلات ما را درک کردند. این نشان می‌دهد که ما یک تیم خوب و متحدایم. این موضوع فقط در استقلال رخ نداده که بگوییم اولین بار در دنیا رخ داده باشد. شما به‌کرات در باشگاه‌های دیگر دنیا دیدید، خصوصا در زمان کرونا که قراردادهایشان را کاهش دادند. باشگاه بارسلونا هم پارسال به دلیل چنین مشکلی، قرارداد برخی از بازیکنانش را کاهش داد. این موضوع غیرطبیعی نیست. من بار دیگر از بازیکنان باغیرت استقلال بابت همکاری‌ای که داشتند، تشکر می‌کنم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *