مازوت طی ۱۲ سال اخیر در نیروگاه بعثت سوزانده نشده است

مدیرعامل نیروگاه برق بعثت گفت: ۱۲ سال قبل با حکم دستگاه قضایی مازوت در نیروگاه بعثت به طور کامل کنار گذاشته شد و از آن زمان تا کنون حتی یک لیتر مازوت نیز مصرف نشده است.

به گزارش سادس، خیرالله شجاعی در حاشیه بازدید خبرنگاران از نیروگاه بعثت که امروزبا حضور داریوش گلعلیزاده – رییس مرکزملی هوا و تغییراقلیم سازمان حفاظت محیط زیست – و جمعی از مدیران این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: واحدهای نیروگاه بعثت بیش از نیم قرن است که در مدار هستند. در آن زمان تهران لوله‌کشی گاز نداشت و مبنای سوخت این واحدها بر اساس مازوت بود اما پس از گازکشی، مشعل‌های نیروگاه با هزینه زیادی دوگانه‌سوز و سوخت اصلی واحدها به گاز و سوخت دوم به مازوت تبدیل شد.

وی ادامه داد: با توجه به بزرگتر شدن و پرجمعیت‌تر شدن تهران، ۱۲ سال قبل با حکم دستگاه قضایی مازوت در نیروگاه بعثت به طور کامل کنار گذاشته شد و از آن زمان تا کنون حتی یک لیتر مازوت نیز مصرف نشده است.

مدیرعامل نیروگاه برق بعثت ادامه داد: از نظر فنی امکان انتقال واحدهای نیروگاه بعثت وجود ندارد چراکه اگر این اتفاق بیفتد با افت ولتاژ برق مواجه می‌شویم که نتیجه افت ولتاژ، آسیب به وسیله‌های برقی شهروندان است.

شجاعی با اشاره به ادعای شورای شهر تهران مبنی بر مازوت‌سوزی گفت: طی ۱۲ سال گذشته، حتی یک لیتر مازوت در نیروگاه بعثت مصرف نکردیم و هر اخباری در این رابطه کذب است و اگر ادعایی مبنی بر مازوت‌سوزی در آن وجود دارد باید مستندات ارائه شود.

در پایان ساناز جعفرزاده – مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بهره‌برداری تولید شرکت برق حرارتی – گفت: بر چه اساسی و با کدام مستند علمی گفته می‌شود که عامل اصلی آلوگی هوای کلانشهرهای ایران مازوت‌سوزی است؟ آلودگی هوا چندین سال است که تهران را درگیر کرده و مدام از مازوت صحبت می‌کنیم، درحالی که ۱۲ سال است در این نیروگاه هیچ مازوتی سوزانده نشده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *