بزرگترین دغدغه مسئولان مقابله با آسیب‌های اجتماعی باشد/ ضرورت مقابله ریشه‌ای با تهاجم فرهنگی

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: بزرگترین دغدغه مسئولین باید مقابله با آسیب‌های اجتماعی باشد زیرا این آسیب‌ها ریشه بسیاری از مشکلات دیگر در کشور است.

به گزارش سادس، محمد عباسی امروز چهارشنبه در جمع مدیران کل اجتماعی فرهنگی استانداری خراسان رضوی در مشهد با تاکید بر ضرورت مقابله ریشه‌ای با تهاجم فرهنگی افزود: آسیب‌های اجتماعی در صورت عدم توجه تهدیدهای جدی به دنبال خواهند داشت.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور اضافه کرد: بزرگترین دغدغه مسئولین باید مقابله با آسیب‌های اجتماعی باشد زیرا این آسیب‌ها ریشه بسیاری از مشکلات دیگر در کشور است.

عضو هیئت علمی موسسه آموزش مالی، مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: باید برای نجات افراد آسیب دیده از تمامی امکانات دولتی و مردمی کمک بگیریم.

وی ادامه داد: دشمن در حال بمباران فرهنگی عقبه انقلاب و نسل‌های جوان و نوجوان ماست و می‌خواهد نتیجه آن را در بروز و ظهور آسیب‌های اجتماعی، ببیند.

به گفته عباسی، برای مقابله با نقشه‌های دشمن در حال تدوین برنامه کلان ملی هستیم که برش استانی و دستگاهی آن نیز تعریف و اعلام خواهد شد.

معاون فرهنگی اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: باید با رصد پرونده‌های قضایی و تشخیص آسیب‌های اجتماعی مطالعه دقیقی را برای مدیریت آسیب‌ها و اعمال ساز و کار مقابله‌ای در دستگاه اجرایی در نظر بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد علت برگزاری همایش مدیران کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری‌های کشور در مشهد را بهره‌گیری از وجود مقدس ثامن الحجج علیه السلام و تعالیم الهی ایشان ذکر کرد و گفت: وظیفه ما گره گشایی مشکلات و آسیب‌ها از جامعه اسلامی است که باید این هدف را سرلوحه وظایف اداری و شرعی خویش قرار دهیم.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، همایش دو روزه مدیران کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری‌های کشور، امروز و فردا با برگزاری کارگاه‌های کنترل و کاهش اعتیاد، کنترل و کاهش خودکشی، کودکان کار، کاهش سکونتگاه‌های غیر رسمی، کنترل و کاهش مفاسد، کاهش آسیب‌های دانش‌آموزی، آسیب‌های فضای مجازی، برنامه‌های مشارکت اجتماعی، کاهش طلاق، برنامه‌های رصد و مطالعات اجتماعی، توانمندی زنان سرپرست خانوار، برنامه‌های سرمایه اجتماعی و نشاط در مشهد در حال برگزاری است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *