انوشیروانی: وزنه‌برداری ایران در دو سال آینده رشد چشمگیری خواهد داشت

انوشیروانی: وزنه‌برداری ایران در دو سال آینده رشد چشمگیری خواهد داشت

سادس/خوزستان رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: در وزنه برداری به سمت اعتلا و توسعه می رویم، هرچند سرعت کمی پایین است ولی در دو سال آینده شرایط متفاوتی خواهیم داشت. 

سجاد انوشیروانی امروز،۱۵ آذرماه در مراسم تجلیل از دست اندرکاران برگزاری هفته دوم لیگ برتر وزنه برداری در اهواز، اظهارکرد: از هیات وزنه برداری خوزستان و باشگاه نفت خیز جنوب قدردانیدمی کنم. در این دو سال که من در خدمت شما در فدراسیون هستم شاهد تلاش جانانه باشگاه مناطق نفت خیز بوده ام. 

به گزارش سادس، وی افزود: وزنه برداری ای که امروز سرپا است، مدیوند این تلاش ها است. در هر نقطه که پا می‌گذاریم از محبویت وزنه برداری سوال است و حضور در دل مردم برای ما افتخار است و برای این افتخار باید تلاش کنیم. 

رییس فدراسیون وزنه برداری با بیان این که وزنه برداری مظلوم واقع شده بود، گفت: این موضوع را هم خدمت وزیر ورزش هم گفتم و خودم را مکلف به مطالبه گری می دانم.  این رشته افتخارات بزرگی در تاریح ورزش دنیا و ایران رقم زده و عناوین وزنه برداری درخشان است و جزو دو رشته پرافتخار کشور است. 

وی بیان کرد: امروز در فدراسیون قهرمانان با اسم و رسم دور هم جمع شده اند و کمک می کنند. با هم عهد بستیم و مقام و منصب نیز مهم نیست و قول داده ایم به وزنه برداری کمک کنیم و همه هم قسم شده ایم. 

انوشیروانی گفت: وقتی این مسابقات را از نزدیک نظاره گر هستم و می بینم مجموعه چقدر ظریف آماده شده است، به خودم می بالم که رشته ما با عزت، رقابت برگزار می کند. 

وی تاکید کرد: پیگیر اهداف مختلفی هستیم و باید رشد کنیم. در بخش قهرمانی توجه ویژه به بخش پایه داریم. آینده وزنه برداری ایران را باید با پشتوانه سازی و نسل سازی پیش ببریم. شرایط سخت است و هرچقدر بخواهیم به سمت اهداف بزرگ برویم، شاید مشکلات بزرگی در مسیر هم باشد اما باید پیگیر باشیم. 

رییس فدراسیون وزنه برداری گفت: طبق قولی که دادیم وزنه برداری کشور از هر لحاظ در دو سال آینده رشد چشمگیری خواهد داشت. در وزنه برداری دنیا جزو کشورهایی هستیم که که رییس فدراسیون جهانی شخصا پیگیر حضور تیم ایران است چون می دانند وزنه برداری ایران در دنیا قطب است. 

وی خاطر نشان کرد: در وزنه برداری به سمت اعتلا و توسعه می رویم، هرچند سرعت کمی پایین است ولی در دو سال آینده شرایط متفاوتی خواهیم داشت. 

انوشیروانی بیان کرد: رایرنی شده است تعداد تیم های لیگ سال آینده به ۱۰ تیم برسد. امسال جزو فدراسیون هایی هستیم که برنامه های مان را به موقع پیش بردیم. ارتقا وزنه برداری از نطر علمی و آموزشی هم مدنظر است. به دنبال شناخت استعدادها هستیم و تا یک ماه آینده از کمپ تیم ملی رونمایی می شود. مجوز کمپ دیگر هم گرفته شده است و تا سه چهار سال آینده باید یک کمپ دیگر داشته باشیم.  

وی افزود: ضمن این که به زیرساخت استان ها هم توجه می کنیم؛ با پیگیری رئیس هیات وزنه‌برداری خوزستان و مدیر کل ورزش و جوانان استان، همین امروز ردیف خانه وزنه برداری اهواز مجددا احیا شد و این خانه تا یکی دو سال آینده به سمت بهره برداری می رود. حیف است که خوزستان با این همه ظرفیت خانه وزنه برداری نداشته باشد. 

رییس فدراسیون وزنه برداری گفت: الان با انسجامی که به رویدادها، اعزام‌ها و تیم ملی داده‌ایم به سمت توسعه قدم بر می داریم. 

وی همچنین از باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر قدردانی کرد. 

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *