بیانیه کمیسیون اخلاق در واکنش به حواشی مجمع کمیته ملی المپیک

بیانیه کمیسیون اخلاق در واکنش به حواشی مجمع کمیته ملی المپیک

کمیسیون اخلاق کمیته ملی المپیک با انتشار بیانیه‌ای نسبت به حواشی ایجاد شده در مجمع واکنش نشان داد.

به گزارش سادس، طرح تاسیس دادگاه حکمیت ورزش در مجمع عمومی کمیته ملی المپیک توسط رییس کمیسیون اخلاق مطرح شد که مورد انتقاد برخی روسای فدراسیون‌ها از جمله علیرضا دبیر و هادی ساعی قرار گرفت. 

براین اساس کمیسیون اخلاق نسبت به مباحث مطرح شده در مجمع بیانیه‌ای صادر کرد. 

متن بیانیه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

طرح پیشنهاد تاسیس مرکز حکمیت و داوری ورزش در جلسه روز جاری مجمع عمومی کمیته ملی المپیک با حاشیه‌هایی مواجه بود که کمیسیون اخلاق وظیفه خود می‌داند مطالبی برای شفاف‌سازی و رفع ابهامات بیان نماید:

۱- با توجه به مراجعات مکرر به کمیسیون اخلاق برای حل و فصل اختلافات در ورزش به جهت عدم ارتباط موضوعی پیشنهادی تاسیس نهاد داوری در ورزش خدمت ریاست سابق و فعلی کمیته ملی المپیک مطرح گردید.

۲- بنابر نظر ریاست محترم کمیته ملی المپیک مقرر شد این پیشنهاد در دستور کار مجمع قرار گرفته و حضور رئیس کمیسیون در مجمع بنابر تشخیص ریاست محترم کمیته صرفا برای طرح ضروریت این امر بوده است. 

۳- برخلاف تصور ایجاد شده مرکز حکمیت و داوری ورزش یک شرکت و یا موسسه تجاری بوده که می‌بایست بر اساس مقررات داخلی و بین‌المللی ثبت و فعالیت نماید و هیچگونه ارتباطی با کمیسیون اخلاق ندارد، بدیهی است هیات عمومی این شرکت اعضاء محترم مجمع بوده و تصویب اساسنامه و انتخاب اعضاء هیات رئیسه آن مستقیما توسط مجمع صورت خواهد پذیرفت.

۴- نظرات کارشناسی سه عضو محترم مجمع در رابطه با کمیسیون اخلاق نشان از ضعف این کمیسیون در تبیین وظایف و اختیارات خود بوده که ان‌شاءالله تلاش خواهد شد در تعامل بیشتر با اعضاء محترم مجمع این ضعف نیز برطرف گردد.

در خاتمه لازم به ذکر است اعضاء کمیسیون اخلاق فاقد سمت حقوقی بوده و ارتباطی با سازمان بازرسی و هیچ سازمان و یا نهاد دیگری ندارند.

انتهای پیام 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *