احیای خلیج گرگان، انقلابی در تأمین امنیت زیست محیطی شمال کشور

سادس/گلستان مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان با بیان اینکه خلیج گرگان یکی از مهمترین زیست بوم‌های شمال کشور است، افزود: تغییرات و دگرگونی اقلیمی و زیست‌محیطی زمین باعث شده تا امنیت این خلیج به سرعت دچار خطر شود.

قاسم غریب آبادی صبح امروز ۱۴ آذر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تغییرات اقلیمی یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین مسائل و چالش‌ها برای سلامت، صلح و امنیت بین‌المللی است، اظهار کرد: این پدیده نه تنها امنیت زیست محیطی بلکه سایر ابعاد امنیت از جمله سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه تغییرات و دگرگونی اقلیمی و زیست‌محیطی زمین باعث شده تا امنیت مهمترین زیست بوم شمال کشور در خلیج گرگان به سرعت دچار خطر شود، ادامه داد: قطعاً استان گلستان هم از این آسیب در امان نمانده و این خلیج به صورت جدی با خطر خشک شدن مواجه شد.

مدیرعامل هلال احمر گلستان با تأکید بر اینکه با شناخت کامل از حساسیت موضوع و دستور ویژه «دکتر ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور و پیگیری‌های شبانه روزی «دکتر علی محمد زنگانه» استاندار گلستان عملیات علاج بخشی و احیای این خلیج آغاز شد، افزود: خلیج گرگان که در خطر جدی خشک شدن قرار داشت، اکنون لایروبی شده و از این خطر نجات پیدا کرده است.

وی با اشاره به تشکیل زنجیره انسانی روز گذشته در اسکله بندرترکمن همزمان با هفته داوطلب جمعیت هلال احمر، خاطرنشان کرد: همین اقدام انقلابی علاج بخشی سبب شد تا جمعی از هموطنان دوستدار محیط زیست و داوطلبان جمعیت هلال احمر برای قدردانی از این زحمات و تلاش‌های تأثیرگذار گردهم آمده و این زنجیره بزرگ انسانی را تشکیل دهند.

احیای خلیج گرگان، انقلابی در تأمین امنیت زیست محیطی شمال کشور

غریب آبادی ایثارگری‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس و تقدیم خون پاک شهدای والامقام در دفاع از خاک کشور و نظام را عامل اصلی برقراری امنیت و آرامش امروز کشور برشمرد و اضافه کرد: عملیات احیای خلیج گرگان هم به همین نحو ایثارگری بود تا پروژه علاج بخشی آن به ثمر برسد.

وی به برابری و برادری اهل تسنن و تشیع استان گلستان اشاره و تصریح کرد: بندرترکمن پتانسیل ارزنده‌ای برای سرمایه‌گذاری اقتصادی دارد و احیای کامل خلیج گرگان به رونق گردشگری و اقتصاد مردم منطقه کمک خواهد کرد و باید همه مردم ایران از مواهب طبیعی و ثروت‌های خدادادی به صورت متوازن بهره‌مند شوند.

به گزارش سادس، تغییرات اقلیمی مهمترین تهدید قرن حاضر بوده که زیست بوم استان گلستان به خصوص خلیج گرگان را به شدت تهدید می‌کند که با اقدامات انجام شده در حال حاضر یک و نیم میلیارد متر مکعب آب از دریای خزر به این خلیج گرگان وارد شد و هم اکنون تبادل جریان آب بین دریا و خلیج برقرار است.

احیای خلیج گرگان، انقلابی در تأمین امنیت زیست محیطی شمال کشور

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *