فدراسیون نیمه‌تعطیل کونگ‌فو!

فدراسیون نیمه‌تعطیل کونگ‌فو!

فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی با عملکردی ضعیف و خاموش مشخص نیست به چه علت باید در قامت یک فدراسیون مستقل فعالیت و بودجه مجزا دریافت کند؟

به گزارش سادس، ۲۲ فروردین ماه سال ۱۳۸۴ بود که طی نشستی میان مسوولان ورزش همگانی سازمان تربیت بدنی و فدراسیون ورزش‌های رزمی با تشکیل فدراسیون کونگ‌فو موافقت شد. در این جلسه با پیشنهاد مشترک مهدی قدمی و محمد علیپور معاونان سازمان تربیت بدنی به محسن مهرعلیزاده، مقرر شد تا تمام سبک‌ها و مشتقات کونگ‌فو از تمام فدراسیون‌های ورزشی کشور جدا و به فدراسیون کونگ‌فو اضافه شود.

اهداف فدراسیون کونگ‌فو

بهینه‌سازی و توسعه همه جانبه هنرهای رزمی و کونگ فو در سطح کشور و توجه ویژه به ایجاد فضاها و امکانات مناسب ورزشی درمناطق محروم، ایجاد زمینه‌های مناسب برای کشف، رشد و پرورش استعدادهای بالقوه ورزشی در رشته هنرهای رزمی و کونگ‌فو، احیاء و اشاعه روز افزون خصلت‌های جوانمردی و روحیه پهلوانی در میان ورزشکاران تحت پوشش، تقویت حوزه تحقیقات و پژوهش جهت علمی نمودن و به روز رسانی هنرهای رزمی، ‌ترغیب و تشویق نسل جوان جامعه جهت حفظ سلامتی و ایجاد بستر لازم برای شرکت آنها در فعالیت های منظم ورزشی، توجه به پیشکسوتان، قهرمانان و مربیان در راستای ارج نهادن به زحمات این عزیزان و ایجاد الگوپذیری جامعه و ترغیب افراد به ورزش حرفه‌ای و قهرمانی از جمله اهداف تعیین شده برای فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی پس از تاسیس است.

اما سوال اینجاست که آیا این فدراسیونتوانسته در تحقق امور محوله موفق ظاهر شود؟ چه میزان از اهداف تبیین شده محقق شده است و چه برنامه‌ای برای نظارت بر فعالیت‌های این فدراسیون از سوی وزارت ورزش و جوانان وجود دارد؟

عجیب و غریب‌های فدراسیون کونگ‌فو

با مراجعه به سایت فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی در شرایطی که تاسوعا و عاشورای حسینی در سال جاری ابتدای مردادماه بود اما اولین صفحه‌ای که با آن مواجه می‌شوید بنر تسلیت به مناسبت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی است و این نشان می‌دهد که سایت این فدراسیون حداقل سه ماه از زمان حاضر عقب است!

فدراسیون نیمه‌تعطیل کونگ‌فو!

نکته بسیار مهم دیگر تعداد اخبار ارسالی از سوی سایت این فدراسیون از ابتدای سال جاری تاکنون است؛ فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی از فروردین تا ابتدای آذرماه سال ۱۴۰۲، ۱۷ خبر منتشر کرده که از این تعداد صرفا یک مورد مربوط به مسابقه قهرمانی کشور آقایان در رده جوانان، برگزاری لیگ نوجوانان، مسابقات قهرمان کشوری نیمه آزاد بزرگسالان، مسابقات قهرمان کشوری بانوان بوده است و سایر عملکرد فدراسیون به برگزاری چند مجمع هیات استانی، پیام‌های مناسبتی و برگزاری دوره‌های آموزشی خلاصه شده است.

فدراسیون نیمه‌تعطیل کونگ‌فو!

فدراسیون نیمه‌تعطیل کونگ‌فو!

رییس یا سرپرست؟

۱۴ مرداد ۱۳۹۸ بود که رضا حیدری با ۴۱ رای به عنوان رئیس فدراسیون کونگ‌فو انتخاب شد. وی ۱۳ آذر سال گذشته بود که به دلیل آنچه پایان مأموریت خود عنوان شد از سمت خود استعفا داد اما با حکم حمید سجادی، وزیر سابق ورزش و جوانان به عنوان سرپرست این فدراسیون به دفتر کار خود بازگشت تا انتخابات این فدراسیون را برگزار کند که از سال گذشته تا کنون این اتفاق رخ نداده است. با این وجود در سایت فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی نام رضا حیدری به عنوان رئیس فدراسیون کونگ‌فو درج شده است در حالی که وی هم اکنون سرپرست این فدراسیون است!

فدراسیون نیمه‌تعطیل کونگ‌فو!

فدراسیون بدون دبیر؟

در بخش دبیر فدراسیون اما نکته قابل توجه اینکه هیچ چیز درج نشده و باید این سوال را مطرح کرد که آیا فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی بدون دبیر فعالیت می‌کند؟

فدراسیون نیمه‌تعطیل کونگ‌فو!

کدام هیات رییسه؟

در بخش هیات رییسه نیز صرفا نام یک نایب رییس درج شده و مشخص نیست که چرا خبری از اسامی و عناوین سایر اعضای هیات رییسه نیست!

فدراسیون نیمه‌تعطیل کونگ‌فو!

در مجموع اینکه چرا سایت فدراسیونی که سال‌ها از تشکیل آن می‌گذرد باید تا این حد ناقص باشد؟ اینکه مخاطب با مراجعه به سایت این فدراسیون چه اطلاعاتی را می‌تواند دریافت کند و اساسا فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی چرا هیچ اهمیتی برای ارتباط هر چه بهتر با جامعه مخاطب خود قائل نیست و اگر یک نفر علاقمند به این رشته ورزشی باشد از چه مسیری باید اقدام کند؟ اینکه اساسا چه تلاشی از سوی این فدراسیون برای اشاعه رشته کونگ‌فو و هنرهای رزمی در سطح جامعه صورت گرفته است؟ مواردی که به هیچ‌وجه از سوی این فدراسیون مورد توجه قرار نگرفته و مشخص نیست که چه برنامه‌ای از سوی مسئولان این فدراسیون دنبال می‌شود؟

چرا کونگ‌فو زیرمجموعه فدراسیــــون انجمن‌های ورزش‌های رزمی نیست؟

فدراسیــــون انجمن‌های ورزش‌های رزمی جمهوری اسلامی ایران با اهداف توسعه ورزش‌های رزمی در ابعاد همگانی و بسط و گسترش ورزش قهرمانی و حرفه‌ای در حال فعالیت است و انجمن‌های موی‌تای، هنرهای رزمی ترکیبی MMA، سامبو، کیک بوکسینگ،  جوجیتسو،  هاپکیدو و رشته‌هایی از این دست را به عنوان زیر مجموعه دارد.

سوال مهم‌دیگر که باید به آن پاسخ داد اینکه به چه دلیل با وجود فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی در شرایطی که فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی تا این حد منفعل و به طور مشخص نیمه تعطیل عمل می‌کند چرا باید در قامت یک فدراسیون باشد و بودجه مجزا دریافت کند؟ بنابراین بهتر است وزارت ورزش و جوانان با بررسی و نظارت بر عملکرد این فدراسیون بهترین تصمیم را اتخاذ کرده و اگر نیاز است در خصوص فعالیت این فدراسیون تجدید نظر شود.

گفتنی است خبرنگار سادس علی‌رغم پیگیری به منظور ارتباط با سرپرست فدراسیون کونگ‌فو در راستای پاسخگویی نسبت به مسائل مطرح شده در این گزارش با پاسخی از سوی مسئولان این فدراسیون همراه نشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *