کاشت نهال‌های طرح یک میلیارد درخت در استان سمنان آغاز شد

سادس/سمنان آیین آغاز کاشت نهال‌های طرح یک میلیارد درخت، پویش «صبح زیتون» به یاد شهدای غزه و کاشت سه هزار نهال به یاد سه هزار شهید استان سمنان با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار سمنان و جمعی از مسؤولان برگزار شد.

سید محمدرضا هاشمی امروز (۱۱ آذر ماه) در این آیین که در محوطه بیرونی نیروگاه شهید باکری سمنان برگزار شد، گفت: طرح غرس یک میلیارد نهال در کشور و استان سمنان آغاز شده است و در مدت چهار سال، تعهد غرس ۱۰ میلیون نهال در استان باید انجام شود.

استاندار سمنان بیان کرد: حفاظت و نگهداری از منابع طبیعی و طرح‌های اجراشده با کاشت درخت در این بخش امری با اهمیت است که برای موفقیت بهتر باید از مشارکت مردم و ظرفیت‌های عمومی استفاده بیشتری کرد.

وی ادامه داد: احیای جنگل و فضای سبز، توسعه جنگل، ایجاد بوستان‌های جنگلی، توسعه زراعت چوب برای تامین نیاز چوب در کشور، کاهش گازهای گلخانه‌ای، جلوگیری از گسترش ریزگردها، افزایش سرانه جنگل و … از جمله اهداف طرح کاشت یک میلیارد نهال است. ایجاد فضای با نشاط برای تفریح و محلی برای استراحت مسافران و زائران، از جمله مزایای اجرای این طرح در استان خواهد بود.

او اظهار کرد: جلب مشارکت مردم و هم‌یاران طبیعت برای نظارت بر محافظت از منابع طبیعی، سرمایه‌ای ارزشمند در حوزه زیست‌محیطی برای آیندگان است.‌

استاندار سمنان گفت: اجرای پویش «صبح زیتون» با غرس بیش از ۱۰۰ هزار اصله نهال به یاد شهدای فلسطین و غزه در سراسر کشور و استان و همچنین کاشت سه هزار اصله نهال زیتون به یاد شهدای استان، از امروز آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان نیز در این آیین با بیان اینکه درختکاری یک صدقه است، گفت: در دین اسلام، احادیث، روایات و آیات درباره درختکاری و کشاورزی تاکید فراوان شده است.

وی با بیان اینکه فضاهای سبز، ریه‌های شهرند، ادامه داد: تخریب فضای سبز به دلایل مختلف در برخی مناطق شهری کشور و استان سمنان انجام می‌شود که همین، مشکلات عدیده‌ای را به دنبال داشته است. ان‌شاءالله اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت برای تنفس با طراوت و ایجاد شادابی در جامعه موثر باشد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان اضافه کرد: باید توجه داشته باشیم که نگهداری و حفظ درخت مهم‌تر از کاشت آن است.

 

کاشت نهال‌های طرح یک میلیارد درخت در استان سمنان آغاز شد

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *