استان سمنان صاحب "اداره تصفیه امور ورشکستگی" شد

سادس/سمنان اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری کل استان با حضور رئیس کل دادگستری استان سمنان و مدیرکل اداره تصفیه امور ورشکستگی قوه قضائیه افتتاح و رسماً کار خود را در این استان آغاز کرد.

سیدمحمد علی نوابی، مدیرکل اداره تصفیه امور ورشکستگی قوه قضائیه ۹ آذرماه در این آیین اظهار کرد: استان سمنان از جمله استان های پیشرو در راه اندازی این اداره در کشور است.

وی راه اندازی این اداره را براساس سیاست های دستگاه قضا ارزیبابی کرد و با اشاره به برخی از وظایف این اداره افزود: رسیدگی به امور تجّار و شرکت های ورشکسته وظیفه این اداره است.

این مسئول قضایی ادامه داد: مطابق قانون از زمان صدور حکم ورشکستگی، منع دخالت صاحبان واحدها در اموال و دارایی شان رقم می خورد.

مدیرکل اداره تصفیه امور ورشکستگی قوه قضائیه ادامه داد: در نهایت پس از ارجاع پرونده به این اداره با بررسی های به عمل آمده در خصوص دیون مورد ادعایی بدهکار، دخل و تصرف در اموال وی آغاز و سهم هر یک از طلب کاران در نتیجه فروش اموال پرداخت می شود. 

محمدجعفر عبدالهی رئیس کل دادگستری استان سمنان نیز در این آیین از سمنان به عنوان استانی با پتانسیل بالای تولید و اشتغال نام برد و اظهار کرد: استان سمنان یکی از استان های فعال در عرصه صنعت و معدن بشمار می آید.

وی گفت: استان سمنان دارای واحدهای فعال تولیدی بسیاری است و با افتتاح این اداره می توان بازوی توانمندی برای تداوم فعالیت های اقتصادی تلقی کرد.

عبدالهی افزود: حمایت قانونی و پیوسته دستگاه قضایی از فعالان اقتصادی در همه ابعاد وجود دارد و اگر سرمایه گذاری به ورطه ورشکستگی کشیده شود، حمایت های قانونی این اداره در خصوص واحد وی آغاز و سعی می شود مسیر بازگشت آنان به چرخه تولید و اشتغال مجدداً فراهم شود.

وی تصریح کرد: این اداره افتتاح شده تا در شناسایی تولیدکنندگان و سرمایه گذاران دلسوز از سوء استفاده کنندگان از بسته های حمایتی حاکمیت در عرصه کارآفرینی تمایز قانونی بوجود آید و پشتیبانی ها به صورت تخصصی و اصولی هدایت و پیگیری شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان تاکید کرد: محاکم قضایی استان در صدور احکام ورشکستگی بررسی همه جانبه و دقت نظر کافی را در دستور کار قرار دهند تا در چارچوب موازین قانونی دیون اشخاص به درستی پرداخت و مشکلات پیش آمده کاهش یابد.

عبدالهی گفت: دستگاه قضایی استان سمنان، کماکان چالش های پیشروی سرمایه گذاران و تولیدکنندگان را در ستاد تسهیل اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه در استان، شورای گفت گوی دولت و بخش خصوصی و حتی در نشست های ویژه با این قشر زحمتکش بررسی می کند تا در حد ممکن از تشکیل پرونده در مراجع قضایی جلوگیری به عمل آید.

به گزارش سادس، حجت الاسلام و المسلمین جلالی، معاون قضایی رئیس کل به سِمت رئیس اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری کل استان سمنان منصوب شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *