برخی باشگاه ها حتی مسئول فرهنگی ندارند/ در حوزه هواداری با چالش‌هایی مواجه هستیم

برخی باشگاه ها حتی مسئول فرهنگی ندارند/ در حوزه هواداری با چالش‌هایی مواجه هستیم

سادس/خوزستان مدیرکل امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان با بیان این‌که باید برای هوادار درون ورزشگاه برنامه داشت، عنوان کرد: بسیاری از باشگاه‌ها حتی مسئول فرهنگی ندارند و نسبت به این موضوع بی توجه هستند.

گردهمایی فرهنگی، آموزشی روسای گروه و کارشناسان فرهنگی ادارات کل ورزش و جوانان استان های کشور به میزبانی خوزستان در اهواز در حال برگزاری است. این گردهمایی با عنوان گرامیداشت کنگره ملی شهدای استان خوزستان امروز ۸ آذرماه به پایان می رسد.

به گزارش سادس، حجت‌الاسلام والمسلمین علی احدی مدیرکل امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان امروز (چهارشنبه) در جلسه ای پیرامون حوزه هواداری در ورزش، اظهار کرد: در این بخش پیشرفت هایی داشته ایم و اگر بگوییم شرایط نسبت به گذشته پیشرفت نداشته است، بی انصافی است. امروزه با قوانینی که در سطح وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال در نظر گرفته شده است، شرایط هواداری رو به بهبودی است.

وی ادامه داد: البته نمی توان گفت اوضاع ایده آل است زیرا در حوزه هواداری با مشکلات و چالش هایی مواجه هستیم. سال های روی این بخش کار و طرح های مختلفی نوشته شد و در نهایت در جلسه ای تمام مباحث حوزه هواداری در محورهای مختلف بررسی و وظایف دستگاه های مختلف مشخص شد. در این زمینه به یک نقطه رسیدیم که جریان هواداری به صورتی است که هر کسی حتما باید نقش خود را به درستی انجام دهد تا بتوانیم به یک رویداد ایده آل برسیم.

مدیرکل امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان گفت: خواهش من این است که جلسات مربوط به حوزه هواداری به صورت مرتب در خوزستان نیز برگزار شود، همان طور که این جلسات به صورت مرتب در وزارت ورزش برگزار می شود. 

وی عنوان کرد: برخی مشکلات به صورتی است که تعجب می کنم چرا این مشکلات در حوزه هواداری در این سال ها حل نشده بود؛ بسیاری از مسئولیت ها مانند همه جای دنیا متوجه خود باشگاه است اما برخی مواقع اختیارات را از باشگاه گرفته ایم و بعد هم باشگاه را از حالت پاسخگویی در خصوص مشکلاتی که ایجاد شده است از حالت پاسخگویی خارج کرده ایم.

احدی بیان کرد: در دستورالعمل حوزه هواداری، ارتقاء کیفیت ورزشگاه‌ها، ارتقاء کیفیت رویداد، ارتقاء کیفیت امنیتی انتظامی مسابقه، ارتقاء کیفیت خدمات، نظارت بر حسن اجرای مسابقه و مباحث اخلاقی، فرهنگی و رسانه ای مدنظر هستند.

وی درباره حضور بانوان در ورزشگاه ها نیز عنوان کرد: اولویت شورای امنیت کشور این است که خانم ها تا جایی که امکان دارد به ورزشگاه بیایند و در استان ها نیز با تایید شورای تامین است. پس باید زیرساخت و مقدمات حضور خانم‌ها در ورزشگاه های استان خوزستان نیز فراهم و این آمادگی ایجاد شود.

مدیرکل امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان خوزستان خاطر نشان کرد: دیگر بلیت کاغذی نداریم و سامانه بیلت فروشی باید به سامانه ثبت احوال وصل شود. ضمن این که گیت‌های استاندار ورودی و خروجی باید مشخص شوند و شماره گذاری صندلی ها نیز باید مشخص شود. اگر این اقدامات به درستی انجام شود، بیش از ۵۰ درصد مشکلات امنیتی و بحث نظم، سازماندهی می شود.

وی گفت: موضوع بعدی که مورد توجه است، شناسنامه دار کردن هواداران است. خبر خوب هم این است که انجمن هواداری در وزارت ورزش راه اندازی شده است تا از حقوق و برنامه های کانون های هواداری حمایت کند.

احدی افزود: در بحث ارتقای کیفیت مدیریت رویدادهای ورزشی نیز نقش هیات های فوتبال مهم است.

مدیرکل امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان خوزستان با بیان این‌که باید برای هوادار درون ورزشگاه برنامه داشت، عنوان کرد: بسیاری از باشگاه ها حتی مسئول فرهنگی ندارند و نسبت به این موضوع بی توجه هستند. برخی موارد شرم آور است. یک باشگاهی که عدد و رقم قراردادهایش را خدا می داند چقدر است به آن می‌گوییم چرا مسئول فرهنگی ندارید که عنوان می کند پول نداریم. به هر حال برخ مواقع بهانه آورده می شود اما اگر مدیرعامل باشگاه یک ذهن فرهنگی داشته باشد، می تواند خیلی اقدامات انجام دهد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *