بازگشایی محور جنگل گلستان به خراسان شمالی

سادس/گلستان جاده ترانزیتی گالیکش به جنگل گلستان و خراسان شمالی که بر اثر وقوع سیلاب تخریب شده بود، بازگشایی شد.

فرماندار و رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان گالیکش شامگاه سه‌شنبه ۷ آذر ماه ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران با تأیید خبر فوق، اظهار کرد: از صبح امروز تردد خودروها در محور ترانزیتی گالیکش به جنگل گلستان و خراسان شمالی که بر اثر سیلاب مخرب ۱۶ آبان امسال تخریب شده بود، پس از بهسازی نقاط تخریب شده از سر گرفته شد.

محمدرضا میرنیا با بیان اینکه این تخریب در محدوده چمن‌بید و بعد از تونل جنگل گلستان رخ داده بود، ادامه داد: به دلیل شدت خسارات وارده، این جاده از همان روز تاکنون مسدود شد که طبق اعلام مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان شمالی نقاط تخریب شده ترمیم شد.

وی با اشاره به اینکه عملیات مرمت، بهسازی و آسفالت بخش سیل بردگی این محور پرتردد شمال کشور با تلاش شبانه‌روزی مجموعه راهداری استان خراسان شمالی اجرا شد، خاطرنشان کرد: محور مذکور پس از گذشت قریب به ۲۱ روز از صبح امروز مجدداً زیر بار ترافیک رفت.

فرماندار شهرستان گالیکش با تأکید بر اینکه هنوز دیواره‌های ساحلی در محدوده تخریب شده اجرا نشده و موقعیت در وضعیت کارگاهی است، اضافه کرد: علیرغم بازگشایی محور به طول ۵۰۰ متر جهت تسهیل در رفت و آمد، مسافران و هموطنان باید هنگام تردد در این مسیر جانب احتیاط را داشته باشند تا سفری ایمن و سلامت را تجربه کنند.

وی در خصوص آخرین وضعیت جاده‌های کوهستانی شهرستان پس از ورود سامانه سرد و بارشی به استان گلستان و وقوع پدیده طبیعی باران و برف، تصریح کرد: در برخی مناطق بالادست شهرستان، شاهد بارش‌ها به صورت برف بودیم و با تلاش مجموعه راهداری، همه محورهای مواصلاتی باز است.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان گالیکش رانندگی با سرعت مطمئنه و تجهیز خودروها به وسایل گرمایشی را از مهم‌ترین اقداماتی دانست که باید رانندگان انجام دهند و یادآور شد: رانندگان در تردد از محورهای کوهستانی باک خودروهای خود را با سوخت مناسب پر کرده و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *