ریزش تونل در هند؛ شمارش معکوس برای نجات کارگرانی که ۱۷ روز زیر آوار بودند

امدادگران هندی امروز (سه‌شنبه) در میان صخره‌ها و آوار حفاری کردند تا به ۴۱ کارگر ساختمانی برسند که ۱۷ روز است داخل یک تونل فروریخته درهیمالیا گیر افتاده‌اند.

به گزارش سادس به نقل از رویترز، مقامات هند می‌گویند: روند خارج کردن ۴۱ کارگر، یک به یک با برانکاردهای چرخدار از طریق لوله ای به عرض ۹۰ سانتی متر قرار است به زودی آغاز شود.

یکی از مقامات ایالتی در این باره در شبکه اجتماعی «ایکس» گفت: کار لوله‌گذاری در تونل برای خارج کردن کارگران تکمیل شده است. از همه کسانی که برای مردان و نجاتگران خستگی ناپذیر دعا کردند، تشکر می‌کنم. به زودی همه کارگران از زیر آوار بیرون خواهند آمد.

این مردان از زمان ریزش تونل در تاریخ ۱۲ نوامبر داخل آن گرفتار شده اند.

آنها غذا، آب، اکسیژن و دارو را از طریق یک لوله دریافت می کردند اما تلاش ها برای حفر تونلی برای نجات آنها با ماشین های حفاری پرقدرت به دلیل یک سری موانع ناکام ماند.

ده‌ها نیروی امدادی با طناب، نردبان و برانکارد وارد تونل شدند و ۴۱ آمبولانس در بیرون صف کشیده بودند تا ۴۱ مرد کارگر را به بیمارستانی در ۳۰ کیلومتری محل حادثه منتقل کنند.

ریزش تونل در هند؛ شمارش معکوس برای نجات کارگرانی که ۱۷ روز زیر آوار بودند
عکس: رویترز

بستگان کارگران گرفتار شده که در نزدیکی محل حادثه کمپ زده بودند با چمدان در بیرون تونل جمع شدند و آماده همراهی کارگران حادثه دیده به بیمارستان بودند.

پدر یک کارگر گرفتار شده که در صحنه حادثه حضور داشت در این باره گفت: هنگامی که او بیرون می‌آید، قلب من دوباره زنده می‌شود.

پروژه جاه‌طلبانه‌

روستاییان نیز در خارج از تونل تجمع کردند و برای سلامتی این کارگران دعا می‌کردند.

گفته می‌شود چندین پزشک از جمله روان‌پزشکان در محل حضور داشته‌اند و از طریق لوله با مردان صحبت کرده و سلامت آنها را زیر نظر دارند.

برخی دیگر نیز تقریباً در سراشیبی جمع شده بودند به امید اینکه نگاهی اجمالی به مردان هنگام بیرون آوردنشان بیندازند.

به کارگران توصیه شده بود که تمرینات سبک یوگا انجام دهند، در فضایی که در آن محدود شده اند قدم بزنند و به صحبت کردن با یکدیگر ادامه دهند.

ریزش تونل در هند؛ شمارش معکوس برای نجات کارگرانی که ۱۷ روز زیر آوار بودند
عکس: پایگاه خبری فرانسه

مقامات نگفته اند که چه چیزی باعث ریزش این تونل شده است اما این منطقه مستعد رانش زمین، زلزله و سیل است.

ساخت این تونل در سال ۲۰۱۸ میلادی آغاز شده بود و قرار بود تا ژوئیه ۲۰۲۲ تکمیل شود.

مسیر زیارتی «چاردم» یکی از جاه‌طلبانه‌ترین پروژه‌های دولت «نارندرا مودی»، نخست‌وزیر هند به شمار می‌رود که هدف آن اتصال چهار مکان مهم زیارتی هندوها در شمال هند از طریق یک جاده دو طرفه ۸۸۹ کیلومتری است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *