آغاز عملیات اجرایی طرح گردشگری جزیره آشوراده در سفر دوم رئیس جمهور به گلستان

سادس/گلستان استاندار گلستان از آغاز عملیات اجرایی طرح گردشگری جزیره آشوراده توسط صندوق ملی محیط زیست در سفر دوم رئیس جمهور به استان گلستان خبر داد.

 علی محمد زنگانه عصر امروز سه‌شنبه، ۷ آذر در دیدار با علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور اظهار کرد: در پروژه علاج بخشی خلیج گرگان از همراهی و همدلی تمامی ارکان سازمان حفاظت محیط زیست کشور تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه تمام تلاش ما بر این بوده که پس از صدور دستور رئیس جمهور در خصوص لایروبی خلیج گرگان، اقدامات با سرعت و قدرت اجرایی شود، گفت: همدلی و هم‌افزایی تمامی دستگاه‌ها و دلسوزان در مسیر اجرای این پروژه ملموس و محسوس بوده است.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه این پروژه عظیم و ملی نامزد برتر پروژه کشور شده و یک پروژه سبز به شمار می‌رود، تصریح کرد: در اجرای طرح علاج بخشی خلیج گرگان، محور اقدامات حفظ محیط زیست و احیای زندگی در این منطقه است.

زنگانه با اشاره به اینکه در مرحله اول اجرای طرح، لایروبی کانال آشور باعث زنده شدن دوباره خلیج گرگان و بازگشت پرندگان و ماهیان به منطقه خلیج گرگان شده است، تاکید کرد: تمامی اقدامات در خلیج گرگان سازگار با ساختار طبیعی و زیست محیطی منطقه است و حتی یکی از اقدامات کاشت گیاه سالیکورنیا بوده که این گیاه سازگار با محیط شور است و کاشت این گیاه باعث پیشگیری از ایجاد ریزگرد در منطقه می‌شود.

زنگانه گفت: یکی از مسائل مهم در طرح علاج بخشی خلیج گرگان، اجرای سایر اقدامات مداخله‌ای برای تکمیل عملیات نجات خلیج گرگان است که به امید پروردگار در سفر دوم رئیس جمهور به گلستان شاهد آغاز عملیات اجرایی مراحل بعدی این طرح خواهیم بود.

وی افزود: نجات خلیج گرگان باعث می‌شود تا از ایجاد کانون بزرگ ریزگرد در شمال کشور جلوگیری شود که در صورت عدم مداخله، خطر ریزگرد برای استان‌های گلستان، مازندران، گیلان، خراسان شمالی و حتی کشور ترکمنستان افزایش پیدا می‌کرد.

۱۶۰ کیلومتر رودخانه‌های حوزه خلیج گرگان لایروبی شد

استاندار گلستان گفت: با استفاده از طرح‌های ابتکاری و استفاده از ظرفیت قرارگاه شهید لولایی بیش از ۱۶۰ کیلومتر از رودخانه‌های حوزه خلیج گرگان را با همت جهادگران قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ع) لایروبی کردیم.

زنگانه افزود: با انجام لایروبی این کانال و مسیر منتهی به اسکله بخشی از طرح ۲۲ هکتاری گردشگری این جزیره انجام شده و برای تحقق یکی دیگر از وعده‌ها و دستورات رئیس جمهور محترم در سفر اول هیئت دولت به استان اسکله گردشگری با همت دستگاه قضایی در ساحل بندر ترکمن احداث و همزمان با دور دوم سفر به گلستان به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار گلستان همچنین به تغییر سطح ارتفاع آب در خلیج گرگان اشاره کرد و گفت: پس از آبگیری خلیج گرگان و ورود آب از دریا به خلیج، تاکنون بیش از ۲۵ سانتی‌متر ارتفاع آب افزایش پیدا کرده  که با جریان داشتن ورود آب انشاالله سطح آب هر روز افزایش پیدا خواهد کرد.

در ادامه جلسه، علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اینکه نگاه بلند مدت و حافظانه محیط زیستی توسط تیم اجرایی استان ستودنی است، بیان کرد: در سفر دوم هیئت دولت به استان آغاز عملیات اجرایی طرح گردشگری جزیره آشوراده توسط صندوق ملی محیط زیست به اجرا گذاشته خواهد شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور تاکید کرد: در هفته‌های آتی شرکت پیمانکاری توسط صندوق ملی محیط زیست کشور به استان گلستان وارد خواهد شد و کارگاه‌ها را تجهیز خواهد کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *