حدادی: اقدامات پیشگیرانه برای کنترل آلودگی هوا مغفول مانده است

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: اگر همه دستگاه‌های اجرایی در سطح کشور به وظایف قانونی خود در موضوع هوای پاک عمل کنند و به اقدامات پیشگیرانه و آگاه‌سازی توجه داشته باشند، در کوتاه‌ترین زمان آثار و نتایج مثبت آن نمایان خواهد. شد.

علی حدادی در گفت وگو با سادس، با اشاره به تشدید معضل آلودگی هوا، با تاکید بر ضرورت اجرای قانون در این حوزه، بیان کرد: هوای پاک نیاز همه مردم است و یکی از مولفه های مهمی که سازمان محیط زیست برای مقابله با معضل آلودگی هوا باید به آن توجه کند، اقدامات پیشگیرانه است.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از وظایف مهم سازمان محیط زیست، نظارت کامل بر مجموعه های مختلفی است که با فعالیت های خود تاثیر منفی بر کیفیت هوا دارند، اظهار کرد: صنایع آلاینده باید در فعالیت های خود به استانداردهای تعریف شده توجه داشته باشند. یکی دیگر از بخش های تاثیرگذار در تشدید آلودگی هوا، خودروهای فرسوده هستند که نوسازی این خودروها حائز اهمیت است.

نماینده مردم طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: یکی دیگر از دلایل تشدید معضل الودگی هوا، ریزگردها هستند که منابع طبیعی می تواند در مهار آنان نقش داشته باشد. پس مهم‌ترین مولفه اقدام به موقع است و اگر هر دستگاهی به وظایف قانونی خود به موقع عمل کند، آثار مثبت آن را خواهیم دید.

این عضو کمیسیون امور داخلی خاطرنشان کرد: دولتمردان مسئولیت دارند بر عملکرد دستگاه‌ها نسبت به وظایف قانونی خود در این حوزه نظارت کنند چراکه اگر نظارت درستی صورت گیرد و اقدام به موقع انجام شود، ما شاهد تشدید و گسترش معضل آلودگی هوا نخواهیم بود. از سوی دیگر باید با متخلفان برخورد قانونی لازم صورت گیرد.

حدادی در پایان گفت: متاسفانه یکی از ایرادهایی که در سطح کشور به ویژه در مقابله با معضل آلودگی هوا وجود دارد، این است که اقدامات پیشگیرانه و آگاه سازی مغفول مانده است. اگر همه دستگاه های اجرایی در سطح کشور به وظایف قانونی خود در حوزه هوای پاک عمل کنند در کوتاه ترین زمان آثار و نتایج مثبت آن نمایان خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *