باید تعداد جودوکاران کشور را به ۵۰۰ هزار نفر برسانیم

باید تعداد جودوکاران کشور را به ۵۰۰ هزار نفر برسانیم

سادس/کرمانشاه رئیس فدراسیون جودو گفت: برنامه دارم تا پایان دوره مدیریت چهار ساله‌ام در فدراسیون، تعداد جودوکاران کشور را به ۵۰۰ هزار نفر برسانیم.

آرش میراسماعیلی، امروز(ششم آذر) در مجمع انتخابات ریاست هیات جودو استان کرمانشاه، بااشاره به پایان تعلیق جودو ایران در ماه های اخیر، اظهارکرد: این روزها که ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل اقدام به کشتار کودکان و زنان فلسطینی می کند، حقانیت جودو ایران به اثبات رسیده و همگان می دانند که کاری که جودو انجام داد و چهار سال به خاطر آن تعلیق شد، به چه خاطر بوده است.

وی افزود: امروز جودو ایران از این آزمون سربلند و با افتخار بیرون آمده و سردمدار مقابله با اسرائیلی های غاصب در میادین ورزشی شده است. آنها می خواستند ما را محروم و سرخورده کنند، اما ما پای ارزش ها و نظام خود ماندیم.

رئیس فدراسیون گفت: همه چیز مسابقه و مدال نیست. بسیاری از پهلوانانی که امروز نامشان به یادگار مانده، به خاطر کسب مدال هایشان نبوده، بلکه به دلیل منش پهلوانی و حمایت هایشان از مظلومین بوده است.

وی اضافه کرد: از شهریور ماه که جودو ایران رفع تعلیق شد، در مسابقات مختلفی شرکت کردیم و خوشبختانه با وجود اینکه چهار سال از حضور در مسابقات محروم بودیم، اما ورزشکاران ما در این مسابقات مدال های رنگارنگی گرفتند و کشورهای حاضر آنها را تحسین کردند.

میراسماعیلی تصریح کرد: برای مسابقات قهرمانی آسیا در رده سنی نوجوانان و جوانان، با یک ترکیب کامل حاضر شدیم و با وجود اینکه همه تیم ها به واسطه حضور در مسابقات مختلف از سطح آمادگی بالایی برخودار بودند و در جنگی نابرابر قرار داشتیم، اما عملکرد ملی پوشان قابل تقدیر بود.

وی گفت: ملی پوشان ما طی سالهای گذشته در هیچ  مسابقه رسمی شرکت نکرده بودند و می توان گفت مانند دوران  دفاع مقدس با  دست خالی به نبرد با ابرقدرت ها رفتیم.

میراسماعیلی تصریح کرد: زمانی تیم ملی تاجیکستان به ایران می آمد تا با ملی پوشان ما اردوی مشترک برگزار کنند و تقویت شوند، اما در مسابقات اخیر دیدیم که چندین مدال کسب کردند و این نشان می دهد که در این سالها که ما تعلیق بوده ایم، این تیم ها کار کرده اند.

رئیس فدراسیون جودو با بیان اینکه برای اعزام ملی پوشان جودو به مسابقات اخیر حدود پنج میلیارد تومان بودجه صرف شد، اظهار کرد: این درحالیست که کل بودجه ای که امسال گرفته ایم حدود یازده میلیارد تومان است که تاکنون پنج میلیارد تومان آن برای اعزام به چند مسابقه رفته است.

وی ادامه داد: از طرفی با این بودجه‌ای که به ما داده اند، انتظار قهرمان پروری، توسعه زیرساخت ها، توجه به استان ها و انجام فعالیت های آموزشی را هم دارند که امکان پذیر نیست. با این وجود به یک همت جهادی نیاز داریم که کارها را پیش ببریم که خوشخبتانه  تابحال خوب پیش رفته است.

میراسماعیلی در بخش دیگری از سخنانش از برنامه ریزی برای افزایش کمی تعداد جودوکاران کشور خبر داد و گفت: حدود چهار سال و نیم پیش که این فدراسیون را تحویل گرفتم، با وجود اینکه جودو از رشته های المپیکی است و همواره جزو پنج رشته اول از نظر تماشاچی در این مسابقات بوده، اما در کشور ما به دلیل عدم مدیریت و برنامه ریزی، تنها حدود ۶۰ هزار جودوکار سازمان یافته داشتیم.

وی ادامه داد: با تلاش های صورت گرفته در سالهای گذشته این تعداد را به ۱۲۱ هزار نفر رسانده ایم و برنامه دارم تا پایان دوره مدیریت چهارساله‌ام در فدراسیون این تعداد را به ۵۰۰ هزار نفر برسانیم.

رئیس فدراسیون جودو در ادامه از تلاش برای توسعه زیرساخت های این رشته هم در کشور خبرداد و گفت: ماه گذشته در حاشیه مسابقات جهانی جودو در ازبکستان دیداری با رئیس فدراسیون جهانی جودو داشتم و مقرر شد امکانات خوبی به ما بدهند.

وی افزود: آقای “ویزر” – رییس فدراسیون جهانی جودو- اعلام کرد که امکانات و تجهیزاتی را برای ما ارسال خواهد کرد که ما هم آنها را در اختیار استانها قرار می دهیم و از طرفی به ازاء دائر شدن هر مدرسه جودو امکاناتی مانند تشک و … را دراختیارمان قرار خواهند داد.

میر اسماعیلی در ادامه از پیگیری برای گرفتن میزبانی جام باشگاه های آسیا و  قهرمانی کاتا آسیا خبر داد و گفت: در صورت تایید فدراسیون جهانی این برای اولین بار است که این مسابقات در ایران برگزار می شود.

وی در ادامه به افتتاح و بهره برداری از ۱۲ خانه جودو در کشور در سالهای اخیر هم اشاره کرد و گفت: در کرمانشاه هم به وجود یک خانه جودو نیاز داریم. در سالهای قبل هم این اعلام آمادگی را کردیم که اگر یک زمین را در اختیارمان قرار دهند آن را احداث خواهیم کرد، اما  متاسفانه هنوز عملی نشده است.

رئیس فدراسیون جودو خاطرنشان کرد: فیزیک بدنی مردم غرب کشور برای رشته هایی مانند جودو، بوکس و کشتی مناسب است و می توان برای این رشته استعدادهای خوبی را در این منطقه کشف و شناسایی کرد.

وی خواستار همکاری هیات های ورزشی این منطقه بویژه کرمانشاه با آموزش و پرورش برای کشف استعدادهای جدید رشته جودو شد و عنوان کرد: آماده ایم میزبانی اردوهای تیم ملی و قهرمانی کشور را به این استان بدهیم تا جودو آن در مسیر پیشرفت قرار گیرد.  

میراسماعیلی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص وضعیت جودو کرمانشاه هم گفت:  یدالله حیدری فر، مسعود بنایی، سامان زنگنه، احمدرضا و محمدرضا احمدی، سیروس صیفوری، ایوب رستمی و… تنها بخشی از قهرمانان جودو این استان هستند که در گذشته کرمانشاه را به قطب این رشته در کشور تبدیل کرده بودند.

وی ادامه داد: در دهه های ۶۰ و ۷۰ زمانی که جودوکاران کرمانشاهی روی تشک می رفتند، همه استانها از آنها حساب می بردند، اما متاسفانه در دورانی هم جودو این استان روبه افول رفت تا اینکه در سالهای اخیر روی رده های سنی پایه خوب کار کرده اند که نتایج آن در حال نمایان شدن است.

رئیس فدراسیون جودو در ادامه بر لزوم راه اندازی لیگ استانی جودو هم تاکید کرد و گفت: به همه استان ها و از جمله کرمانشاه توصیه کرده ام که لیگ های استانی خود را راه اندازی کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *