پرداخت ۵۰ میلیارد به فدراسیون‌ها/ تشکیل یک تیم برای حل بحران ژیمناستیک

پرداخت ۵۰ میلیارد به فدراسیون‌ها/ تشکیل یک تیم برای حل بحران ژیمناستیک

دبیرکل کمیته ملی المپیک می‌گوید، متتمی را در هیات اجرایی تصویب می‌کنند تا طبق آن ۵۰ میلیارد به فدراسیون‌های المپیکی و آسیایی پرداخت شود.

به گزارش سادس، مناف هاشمی در حاشیه اختتامیه لیگ‌های دوچرخه‌سواری در مورد در پاسخ به این پرسش که آیا کمیته ملی المپیک برای فدراسیون‌هایی که ۱۰۰ درصد بودجه خود را دریافت کرده‌اند، باز هم قرار است پولی واریز کند یا خیر؟ تصریح کرد: برای فدراسیون‌هایی که ۱۰۰ درصد بودجه خود را دریافت نکرده‌اند حتماً ظرف یک ماه آینده واریزی انجام می‌دهیم. متممی را برای فدراسیون‌های المپیکی و فدراسیون‌هایی که در بازی‌های آسیایی هستند، تهیه کردیم که در اولین جلسه هیات اجرایی آن را تصویب می‌کنیم و طبق آن مبلغ ۵۰ میلیارد تومان را در دو، سه مرحله این فدراسیون‌ها واریز خواهیم کرد. پس از اینکه این متمم تصویب شد، اطلاعات بیشتر آن را اعلام خواهم کرد.

هاشمی در در مورد رویکرد کمیته ملی المپیک از برگزاری مجمع عمومی هفته آینده ۱۴ آذر تصریح کرد: این مجمع سالیانه ۱۴۰۱ است. سال گذشته انتخابات کمیته ملی المپیک بود و مجمع سالیانه برگزار نشد. شش ماه اول آن مربوط به مدیریت قبل است و شش ماه دوم مربوط به زمانی است که تیم جدید مستقر شد. باید مجمع سالیانه را زودتر برگزار می‌کردیم اما به دلیل در پیش بودن بازی‌های آسیایی دو، سه ماه به تعویق افتاد. البته قبل از بازی‌های آسیایی هم در دستور کار بود و همه کارها انجام شده بود اما تشخیص اعضای هیات اجرایی این بود که به بعد از بازی‌ها موکول شود. در مجمع در مورد بازی‌های آسیایی هم گزارشی ارائه خواهیم کرد. اما در کل مجمع مربوط به عملکرد کمیته ملی المپیک در سال ۱۴۰۱ است.

هاشمی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه برنامه کمیته ملی المپیک برای المپیک پاریس چه چیزی است و تاکنون چه اقداماتی انجام داده است؟ تصریح کرد:جلسات تکنیکی و فنی را با وزارت ورزش و برگزار می‌کنیم. در مورد مباحث پشتیبانی و بین المللی هم کمیته ملی المپیک باید پاسخگو باشد.  ما برنامه‌ها را در دو محور دنبال می‌کنیم اما در آینده که ستاد المپیک تشکیل شود و اعضا مشخص شوند بحث ها فنی‌تر دنبال می‌شود و اجازه بدهید یک مقدار جلسات ما جلو برود و پس از آن نتایج را اعلام خواهیم کرد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در مورد  مشکلات بین‌المللی دوچرخه‌سواری و ژیمناستیک گفت: در مورد انتخابات دوچرخه‌سواری انتخابات ابهامی نداریم و امیدواریم در سایت بین المللی نام رئیس قرار بگیرد فدراسیون خودش دارد تلاش می‌کند و ما هم هر کاری از دستمان بر بیاید برای این فدراسیون انجام خواهیم داد. در مورد ژیمناستیک هم تیم مشترکی مسائل را دنبال می‌کند و فعلا اجازه بدهید که اظهار نظری نکنم  و به نتیجه رسید اعلام خواهم کرد.

او در پاسخ به این پرسش که ژیمناستیک تعلیق شده است؟ گفت : خیر چنین چیزی نیست.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *