ربیعی: بازی با استقلال پایاپای بود، عقب‌نشینی نکردیم

ربیعی: بازی با استقلال پایاپای بود، عقب‌نشینی نکردیم

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن بعد از تساوی تیمش برابر استقلال گفت: استقلال از تیم‌هایی است که کمتر به تیم مقابل فرصت می‌دهد و روی ضربات ایستگاهی با توجه به ۵ بازی اخیر بسیار خطرناک هستند.

به گزارش سادس، دیدار تیم‌های ذوب‌آهن و استقلال در هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال با تساوی یک بر یک خاتمه یافت. محمد ربیعی، سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن در نشست خبری بعد از این بازی اظهار کرد: از قضاوت تیم داوری بابت تسلط خیلی خوبی که بر بازی داشتند، تشکر می‌کنم. می‌دانستیم که استقلال تیم باکیفیتی است و مهره‌های خوبی دارد. تاحدودی محورهای هجومی آنها را می‌شناختیم. استقلال از تیم‌هایی است که کمتر به تیم مقابل فرصت می‌دهد و روی ضربات ایستگاهی با توجه به ۵ بازی اخیر بسیار خطرناک بودند.

وی افزود: استقلال در جلوی زمین از مهاجمان بلندقامت برخوردار است و ما نیز به موازات آن برنامه‌هایی داشتیم و هر دو تیم بازی پایاپایی داشتیم. از تیمم ممنونم که در طول ۹۰ دقیقه عقب‌نشینی نکرد. فشرده بازی کردیم و می‌دانستیم که در برابر استقلال باید جاهایی احتیاط کنیم.

سرمربی ذوب‌آهن تصریح کرد: اگر کمی در انتقال توپ و از دست ندادن توپ بهتر عمل‌می‌کردیم، می‌توانستیم در موج‌های دوم و سوم خطرسازتر باشیم. پس از گلی که خوردیم، آرایش را عوض کردیم و با سه تعویض به گل رسیدیم و بازی را برگرداندیم. حتی در ضربه کرنر آخر بازی می‌توانستیم به برد برسیم که نشد. بازی خوب و تاکتیکی بود و هر دو تیم خود را در کورس بالای جدول نگه داشتند.

او با اشاره به «تعویض‌های طلایی‌اش در این دیدار،» گفت: در بحث تغییرات از مربیانی هستم که سعی می‌کنم برنامه‌ریزی کنم تا وقتی عقب یا جلو می‌افتیم، چه تغییراتی ایجاد کنم. این بار جواب داد ولی شاید در دیدارهایی مثل مس رفسنجان جواب ندهد. امروز ریسکمان نتیجه داد و این در فوتبال طبیعی است.

ربیعی با تایید یکنواخت شدن پرتاب‌های اوت نادر محمدی ادامه داد: استقلال هم از پرتاب اوت استفاده می‌کرد. شاید این مساله بازی را کُند کند. وقتی با توجه به بضاعت تیم چنین چیزی داریم و می‌توانیم استفاده کنیم، به خصوص در موقعیت و نیمه دوم که نیاز به حمله داریم، چرا از آن بهره نبریم؟ خیلی از تیم‌ها از پرتاب اوت استفاده می‌کنند. این در حالی است که از اوت دستی به‌عنوان یک تاکتیک استفاده می‌شود و باید به آن احترام گذاشت.

سرمربی «گاندوها» با بیان اینکه «در پرتاب اوت دستی در هفته سوم یا چهارم موقعیت را از دست دادیم و حریف به گل رسید،» گفت: ما یکی، دو مورد هم پرتاب اوت کوتاه داشتیم. به همه نظرات احترام می‌گذارم. تشخیص دادیم که با این فشار می‌توانیم حریف را به عقب بکشانیم. قطعاً جایی که نیاز باشد از این تاکتیک استفاده خواهیم کرد.

او با اشاره به عملکرد خوب ذوب‌آهن برابر سرخابی‌ها و احتمال تاثیر پیشنهاد استقلال به او برای مربی‌گری در این بازی، تصریح کرد: «خدا وکیلی» نه! من برای نیمکت‌های مقابل نهایت احترام را قائلم. این فصل جواد نکونام شایسته‌ترین فرد برای هدایت استقلال است. استقلال باشگاه بزرگی است و هواداران بزرگی دارد و امیدوارم با نکونام سرافراز باشند. ذوب‌آهن در مسیری قرار گرفته که خواسته یا ناخواسته جلو می‌رود؛ مسیری که برای ملوان نیز می‌بینم. شما از مشکلات ما آگاهی ندارید.

ربیعی ادامه داد: ما بازیکنان ۲۳ ساله داریم. وقتی این جوان‌ها رشد کنند، برای همین ذوب‌آهن و کشور افتخارآفرینی خواهند کرد. برای استقلال نیز آرزوی موفقیت می‌کنم.

ربیعی همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی لیگ و تأثیری که بر عملکرد تیم‌ها دارد، خاطر نشان کرد: دغدغه‌های سازمان لیگ را برای برگزاری مسابقات می‌دانم ولی سخت است که هر ۱۰، ۱۲ روز بازی کنیم و بازیکن از ریتم خارج می‌شود. تیمی مثل ما برای برگزاری بازی تدارکاتی مشکل دارد و از ریتم هفتگی در می‌آید. مجبور هستیم به بازیکنان دو، سه روز استراحت بدهیم. امیدوارم سه، چهار هفته پایانی نیم‌فصل برگزار شود.

او با تاکید بر اینکه مسئولان باشگاه در حال رفع مشکلات هستند، تصریح کرد: بیشتر تیم‌ها مشکلات مالی دارند و این مشکلات برای امسال نیست. به تیمم اجازه نمی‌دهم ذهنش را درگیر این مسائل کند. از مدیران باشگاه و نیما نکیسا نیز تشکر می‌کنم. باید حدود یک ماه و نیم پیش به بازیکنان پرداختی صورت می‌گرفت که فعلاً چک داده‌اند. احترام می‌گذارم و تشکر می‌کنم اما به هر حال رقابت با تیم‌های متمول سخت است.

ربیعی ضمن تشکر بابت بهبود کیفیت تصویربرداری درباره درگیری نکونام با تصویربردار این بازی پس از پایان بازی، تاکید کرد: نمی‌توانم پاسخ دهم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *