تجربه‌ای متفاوت در کوپا آمه‌ریکا به میزبانی آمریکا/ حضور ۶ کشور مهمان در کوپا

تجربه‌ای متفاوت در کوپا آمه‌ریکا به میزبانی آمریکا/ حضور ۶ کشور مهمان در کوپا

میزبان دیدار افتتاحیه و نهایی رقابت‌های کوپا آمه‌ریکا ۲۰۲۴ مشخص شدند.

به گزارش سادس و به نقل از آس، چهل و هشتمین دوره کوپا آمه‌ریکا تابستان آینده در ایالات متحده برگزار می‌شود. اکنون اتحادیه فوتبال آمریکای جنوبی CONMEBOL ورزشگاه‌های دیدار افتتاحیه و فینال این رقابت‌ها را تایید کرده است که سال آینده در ایالات متحده برگزار می‌شود.

کنمبول (اتحادیه فوتبال آمریکای جنوبی) اعلام کرد که پس از توافق با کنفدراسیون فوتبال آمریکای شمالی، مرکزی و حوزه دریای کارائیب، این مسابقات را خارج از محدوده جغرافیایی خود برگزار خواهد کرد و بر این اساس رقابت‌های سال آینده در کشور آمریکا برگزار می‌شود.

بازی افتتاحیه در ورزشگاه آتلانتا یونایتد برگزار خواهد شد. این ورزشگاه گنجایش ۷۱۰۰۰ تماشاگر را دارد و در گذشته میزبان رویدادهای ورزشی با سابقه‌ای مانند سوپر بول (فینال فوتبال آمریکایی) نیز بوده است.

آمریکا میزبان کوپا آمه‌ریکا ۲۰۲۴ شد

پیش از این قرار شد اکوادور میزبان این دوره از رقابت‌ها باشد ولی این کشور تصمیم گرفت طبق پیش بینی‌ها به دلیل مسائل امنیتی کوپا آمه‌ریکا ۲۰۲۴ را میزبانی نکند.

ایالات متحده، مکزیک و کانادا به طور مشترک میزبان جام جهانی مردان در سال ۲۰۲۶ خواهند بود و هر ۳ کشور به احتمال زیاد در کوپا آمه‌ریکا ۲۰۲۴ نیز حضور خواهند داشت.

فینال در میامی

فینال کوپا آمه‌ریکا یکشنبه (۱۴ جولای) در استادیوم هارد راک در میامی گاردنز برگزار خواهد شد. این استادیوم دارای ظرفیت ۶۵۳۰۰ هوادار است و میزبان بازی‌های خانگی تیم فوتبال آمریکایی میامی دولفینز است.

۱۶ تیم حاضر

تیم‌های شرکت کننده در این مسابقات ۱۰ کشور از قاره آمریکای جنوبی (آرژانتین، بولیوی، برزیل، شیلی، کلمبیا، اکوادور، پاراگوئه، پرو، اروگوئه، ونزوئلا) به اضافه ۶ کشور مهمان دعوت شده از کونکاکاف (آمریکای شمالی) خواهند بود. این کشورها بعد از پایان رقابت‌های لیگ ملت‌های آمریکای شمالی و مرکزی مشخص می‌شوند. شش کشور ایالات متحده، مکزیک، کانادا، کاستاریکا، پاناما، ترینیداد و توباگو، هندوراس و جامائیکا برای حضور در کوپا رقابت خواهند کرد. 

آرژانتین مدافع عنوان قهرمانی کوپا آمه‌ریکا و جام جهانی است. آرژانتین در دوره قبل توانست برزیل را در دیدار نهایی شکست دهد و عنوان قهرمانی را به دست بیاورد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *