بودجه تیروکمان چین و کره ۵۰ برابر ایران است/ به کسب سهمیه المپیک پاریس امیدواریم

بودجه تیروکمان چین و کره ۵۰ برابر ایران است/ به کسب سهمیه المپیک پاریس امیدواریم

سرمربی تیم‌ملی تیروکمان با اشاره به اینکه بودجه تیروکمان کشورهایی نظیر چین و کره ۵۰ برابر ایران است، گفت: با این وجود به کسب سهمیه المپیک پاریس با توجه به عملکرد کمانداران امیدوار هستیم.

به گزارش سادس،  سونگ چیل هونگ در نشست خبری که در محل فدراسیون تیروکمان برگزار شد، اظهار کرد: از نظر بودجه‌ای چین، کره و سایر کشورهایی که در سطح اول دنیا قرار دارند،   پنجاه برابر ایران است و علاوه بر این تعداد ورزشکارانی که به عنوان پشتوانه به شمار می‌روند خیلی بیشتر است و سازماندهی بسیار قوی تری دارند.

وی ادامه داد: در کره‌جنوبی و چین، تیروکمان ورزش مدال‌آور به شمار می‌آید و طبیعی است از نظر بودجه با ایران که تیروکمان یک رشته مدال آور نیست فاصله وجود داشته باشد. در عین حال چینی ها و کره ای ها علاقه بسیاری به تیروکمان دارند و این مسئله نیز تاثیر گذار است.

سرمربی تیم‌ملی تیروکمان با بیان اینکه اولین مشکل این است که در پایه تیروکمان با مشکل تعداد مربیان مواجه هستیم، گفت: از دیدگاه بنده ورزشکاران ایرانی که به تیم ملی رسیده‌اند ورزش تیروکمان را به صورت تفریحی شروع کرده اند و با تلاش خود به تیم ملی رسیده اند. برنامه ریزی برای پایه تیروکمان از هر چیزی مهم تر است.

هونگ با اشاره به اینکه در تمام دوران ورزشی خود مسابقاتی جز المپیک نبوده است که شرکت نکرده باشم، خاطرنشان کرد: ۲۶ سال ورزشکار حرفه ای بوده ام و حضور در المپیک برایم رویا است. برای همین به ایران آمدم تا به المپیک بروم.

وی درباره عدم نتیجه گیری در بازی های آسیایی علی رغم وعده کسب مدال قبل از اعزام به مسابقات، اظهار کرد: در مرحله مقدماتی به امتیازی که انتظار داشتیم رسیدیم اما در مرحله حذفی با یک یا دو تیر اشتباه به نتیجه نرسیدیم. در مجموع خوب پیش رفتند اما موفق به کسب نتیجه نشدیم.

سرمربی تیم‌ملی تیروکمان با اشاره به اینکه رشته تیروکمان از نظر فنی و قدرت بدنی و ذهنی و حتی کار تیمی ورزش بسیار مهمی است و تمامی این موارد برای کسب مدال حائز اهمیت است، عنوان کرد: کمانداران ما از نظر ذهنی و روحی هنوز با شرایط ایده آل فاصله دارند و باید مواردی که در آن ضعف داریم برطرف شود. گاهی برای یک تیر نتیجه را از دست دادیم و ورزشکار باید به حدی اعتماد داشته باشد که همان یک تیر را ۱۰ بزند و به مدال برسیم. در مجموع روی مشکلات خود کار خواهیم کرد تا هرچه زودتر حل شود.

هونگ در مورد کسب سهیمه المپیک توسط تیروکمان ایران، بیان کرد: اگر با همین سیستم کار خود را ادامه دهیم امیدوار به کسب سهمیه المپیک هستیم. نمی خواهم عدم نتیجه گیری در بازی های آسیایی را توجیه کنم. برخی تیم ها به صورت انفرادی کسب سهمیه کرده اند و آنچه ما برای آن تلاش مضاعف می کنیم کسب سهمیه تیمی است تا بتوانیم در سطح برترین تیم های دنیا، قرار گیریم و کسب سهمیه کنیم.

وی در رابطه با اینکه چه افرادی در نهایت موفق به پوشیدن پیراهن تیم‌ملی می‌شوند، گفت: برای ما فرقی نمی کند. هر کس که بهترین نتیجه و امتیاز را کسب کند، انتخاب می شود. فرقی نمی کند ورزشکار یک روز با ما بوده است یا یک سال، چرا که ملاک ما بهترین نتیجه است و قطعا کسی که سقف را بزند به تیم ملی دعوت می شود.

سرمربی تیم‌ملی تیروکمان در خصوص میانگین امتیازی کمانداران ایران از زمانی که او سکان هدایت تیم ملی را بر عهده گرفته است، گفت:  میانگینی که تحویل گرفتیم ۲۹۰ بود. اگر به پسران اشاره کنیم اکنون بالای ۳۴۰ تیر می زنند و دختران نیز پیشرفت بسیاری خوبی داشته اند و بالای ۳۳۰ تیر می زنند. از آخرین مسابقه قبل از حضور بنده در تیم ملی تا اخرین مسابقه ای که به تازگی شرکت کردیم، حداقل نفری ۲۰ تا ۳۰ امتیاز پیشرفت داشتیم.

هونگ افزود: در سنگاپور گلشنی رکورد ایران را شکست و در بازی های آسیایی شعبانی باز هم رکوردشکنی کرد و این تفاوت رکورد را نشان می دهد. همچنین رکورد ۷۱۰ اسماعیل عبادی توسط پالیزبان با ۷۱۴ امتیاز شکست. در مسابقات قهرمانی آسیا نیز، در قسمت میکس ۱۶۰ از ۱۶۰ کسب کردیم که بی نظیر بود و این رکورد در آسیا که ۱۵۹ به نام هند بود، به نام ایران ثبت شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *