ازبکستان – ایران؛ اولین آزمون سخت شاگردان قلعه‌نویی

ازبکستان - ایران؛ اولین آزمون سخت شاگردان قلعه‌نویی

تیم‌ ملی فوتبال ایران در دشوارترین تقابل خود در گروه E مقدماتی جام‌ جهانی ۲۰۲۶ به مصاف ازبکستان می‌رود.

به گزارش سادس، تیم‌ملی ایران در دومین بازی خود در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ از ساعت ۱۶:۳۰ امروز (سه‌شنبه) در تاشکند به مصاف ازبکستان خواهد رفت.

یوزها در هفته نخست این رقابت‌ها با چهار گل هنگ‌کنگ را شکست دادند و حالا با ۳ امتیاز به صدر جدول گروه E تکیه زده‌اند.

  • بیشتر بخوانید

مانیکونه: فوتبال فقط حمله نیست/ عزت‌اللهی: همیشه ازبکستان را تحسین کرده‌ایم

شاه‌مرادف: برای شکست ایران به زمین می رویم/ صحبتی با آزمون نداشتم

در سمت مقابل ازبکستان نیز اولین گام تا جام‌جهانی را محکم برداشته و سه بر یک مقابل ترکمنستان به برتری رسیده تا بعد از ایران رتبه‌ی دوم گروه را به خود اختصاص دهد.

ایران

امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم‌ملی که در دو مقطع روی نیمکت ایران نشسته، دو بار به مصاف ازبک‌ها رفته که در هر دو مسابقه موفق به کسب پیروزی شده و حالا به دنبال سومین برد خود مقابل این رقیب است.

اولین دیدار قلعه‌نویی با ازبکستان به مرحله‌ی گروهی جام ملت‌های ۲۰۰۷ برمی‌گردد. جایی که ایران و ازبکستان در نخستین بازی‌شان به مصاف هم رفتند و شاگردان امیر قلعه‌نویی با نتیجه دو بر یک پیروز شدند.

دومین جدال امیر قلعه‌نویی با ازبکستان به آخرین تقابل این تیم با ایران برمی‌گردد. بازی که چند ماه قبل برگزار شد و ایران با تک گل سردار آزمون در فینال به برتری رسید و قهرمان تورنمنت کافا شد.

ازبکستان - ایران؛ اولین آزمون سخت شاگردان قلعه‌نویی

قلعه‌نویی همچنین با سپاهان، تراکتور و ذوب‌آهن در لیگ‌ قهرمانان آسیا مقابل تیم‌های ازبکستانی آمار ۴ برد، ۲ باخت و یک تساوی را به ثبت رسانده است.

تیم ملی ازبکستان در سال ۲۰۲۳، ۱۱ بازی را به انجام رسانده است. آمار آن‌ها در این مدت ۷ برد، ۲ مساوی و ۲ باخت بوده است.

ایران ۱۲ بار مقابل بهترین تیم آسیای میانه یعنی ازبکستان صف‌آرایی کرده که ۱۰ بازی با برتری یوزها به اتمام رسیده، یک بازی مساوی شده و یک بار هم ازبکستان، ایران را شکست داده است.

تیم‌ملی فوتبال کشورمان بهترین عملکرد را در تاشکند داشته و در هفت دیدار خود در خاک ازبکستان شش برد و یک مساوی کسب کرده است؛ تیم‌ملی در تهران نیز سه بار از ازبکستان پذیرایی کرده که حاصل آن دو برد و یک باخت بوده است. در زمین‌های بی‌طرف نیز دوتیم ۲ بار به مصاف هم رفتند که ایران در هر دو فاتح میدان بوده است.

قلعه‌نویی روی نیمکت تیم‌ملی ۱۹ بار به پیروزی رسیده تا بالاتر از علیرضا پروین و افشین قطبی و پایین‌تر از کارلوس کی‌روش، برانکو ایوانکوویچ و محمد مایلی کهن در رتبه‌ی چهارم بیشترین برد روی نیمکت تیم‌ملی قرار بگیرد و حالا به دنبال رساندن تعداد بردهایش با تیم‌ملی به عدد ۲۰ است و باید دید آیا این امر در تاشکند و در دشوارترین مصاف تیم‌ملی در مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶ محقق می‌شود یا خیر؟

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *