توصیه فرمانده سپاه به حسن یزدانی برای شکست دیوید تیلور 

توصیه فرمانده سپاه به حسن یزدانی برای شکست دیوید تیلور 

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: وقتی مبارزه کشتی گیران را نگاه می کنم از استرس زیاد به صندلی فشار زیادی وارد می کنم.

به گزارش سادس، سردار سلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم تقدیر از ملی پوشان کشتی گفت: اولا خیلی خوشحالم و خداوند بزرگ را صمیمانه شاکرم که امروز این افتخار و این شرف و توفیق نصیب بنده حقیر شد که در جمع مسئولان عالیرتبه ورزش کشور، رییس محترم فدراسیون کشتق ایران، مربیان زحمتکش و پرطاقت کشتی کشور و همچنین پیشکسوتان فراموش نشدنی ورزش کشتی، فوتبال و دو و میدانی که در اینجا شرف حضور دارند و از افتخارات ماندگار این کشور هستند و همچنین قهرمانان و پهلوانان مدال آور و نامدار کشتی ایران عزیز که افتخارات زیادی را کسب کرده اند، حضور داشته باشم. یکی از دلنشین ترین جلساتی که در آن حضور دارم و از این بابت از برادر عزیزم دکتر دبیر صمیمانه قدردانی می‌کنم.

وی افزود: همه بهتر می دانید جامعه ورزش کشور بخش مهمی از شخصیت کشور ماست. به هر شکل کشورها را همیشه با ستارگانشان می‌شناسند. شخصیت هایی که نام یک کشور را جهانی می کنند و پرچم ها را به اهتزاز در می آورند و سرود کشور را می نوازند و بازخوانی می کنند. آن‌ها عصاره‌ای از یک‌ ملت هستند که به میدان می‌روند و سازنده بخش مهمی از عظمیت بزرگی و شخصیت یک کشور هستند. کسانی هستند که در دیدگاه جامعه و جهان فاتح قله‌های بزرگ هستند، شخصیت‌های آرمانی که مخصوصا جوانان کشور دوست دارند در جای آن‌ها قرار بگیرند. یکی از آرزوهای نوجوانان و جوانان همه کشورها این است که به جایگاه ورزشکاران کشورشان نزدیک شوند. ورزشکاران محبوب‌ترین اقشار هر جامعه‌ای هستند و دلیل این امر این است که قهرمانان ورزشکار با تحمل سختی‌ها و تلاش‌ها و تمرینات فوق طاقت یک انسان می توانن در میادین بین‌المللی بدرخشند و در یک رقابت سخت نام یک کشور را پرآوازه کنند.

وی افزود: خیلی از کشورها بواسطه ورزشکارانشان مورد احترام هستند. فکر می کنم در جریان جام جهانی ۹۸ در لبنان بودم. در آنجا مرسوم است هر خانواده ای که دوست دارد یک کشور پیروز شود پرچم آن کشور را از پنجره خانه هایشان آویزان می کردند و ما دیدیم در آن ایام فقط پرچم دو کشور ایران و برزیل از خانه ها آویزان بود.

وی تصریح کرد: شخصیت های ورزشی معمولا وسعت جهانی دارند و تمام دنیا به آن ها افتخار می کنند. ورزشی برای تحکیم روابط ملت ها و دوستی هاست. ورزش کشتی در کشور ما بسیار پرطرفدار و محبوب است و هیجانات عجیبی را در دل مردم و مخصوصا نوجوانان و جوانان ایجاد می کند. کشتی ورزشی استثنایی است که همه اعضای بدن در آن درگیر هستند. شخصیت ورزشکار یک شخصیت آرمانی و ستودنی است و مهمتر از همه فراموش نشدنی است. ما افتخارآفرینی پیشکسوتان عزیزی که اینجا حضور دارند را فراموش نمی کنیم. البته ما آن زمان تلویزیون نداشتیم اما از رادیو گزارش های مرحوم عطا بهمنش را می شنیدیم و در حالیکه در روستا گندم درو می کردیم به همراه مرحوم پدرم این گزارش ها را گوش می‌کردیم و از پیروزی آن ها خوشحال می شدیم. 

فرمانده سپاه پاسداران، افزود: شما هیچوقت پوریای ولی را از یاد نمی برید یا شخصیت جهان پهلوان تختی یک شخصیت بزرگ برای همه است. یا شهید هادی ، صدرزاده و ۱۵۰۰ شهیدی که از جامعه کشتی تقدیم ملت شده اند از یاد نمی روند. شخصیت یک کشتی گیر دو بعد قوی دارد، یکی بعد قدرت و مقاومت جسمانی است که با هم تفاوت دارند. البته ما چون کار نظامی کنیم بیشتر تفاوت این دو واژه را درک می کنیم. یک ‌کشتی گیر دارای شخصیت فیزیکی فوق العاده ای است. وقتی یک کشتی گیر روی پل می رود گردن باید فشار بسیار زیادی را تحمل کند تا دوارم بیاورد. وقتی روی پل می روند فشار سنگین روحی و روانی و جسمی به آن ها وارد می شود و یک کشتی گیر باید قدرت و مقاومت زیادی داشته باشد تا از آن پیروز بیرون بیاید. شاید ۸ سال زمان ببرد تا یک کشتی گیر در ۶ دقیقه عملکرد خیلی خوبی داشته باشد و تحت تاثیر نام حریف، داوری، انتظارات یک ملت و فشار تماشاگران قرار نگیرد. اگر کشتی گیر از شکوه حریف بترسد نمی تواند قابلیت های خود را به نمایش بگذارد. اگر تمرکز ذهنی نداشته باشد نیز نمی تواند آماده مبارزه باشد. ما چون مسلمان هستیم فرمول ساده ای از قرآن می گویم که می فرماید با ذکر خدا قلب ها آرامش پیدا می کند. وقتی شما به کبریای الهی فکر می کنید دیگر شکوه نام یک کشور یا یک کشتی گیر حتی قهرمان بلامنازع جهان باشد.بعضی وقت ها حسن آقای عزیز ما با کشتی گیر آمریکایی که ظاهرا شکست کمی داشته است اگر یاد خدا کرد حتما موفق می شود. حریف هم همان تمریناتی که شما انجام می دهید را انجام می دهید. گاهی ممکن است از نادآوری ها گله کنیم اما همه چیز معمولا مساوی است. این را بدانید او هم دقیقا هم وزن شماست اما نگران نباشید شما مسلمان هستید.

با دو رکعت نماز بچه ها شاداب می شوند و حتی بعضی وقت ها با شادابی می بازند. ورزشکار قوی کسی است که در پیروزی لطیف باشد و در شکست عزیز باشد. مسابقه کشتی اینطور است که حتما باید یک نفر مقروز شود و زیبایی آن هم همین است. باخت اگر توام با عزت باشد زیباست. حتی اگر می لازید وسط تشک نخوابید و سریع بلند شوید. این پایان داستان نیست و آغاز یک ماجراست. طعم تلخ شکست و طعم شیرین پیروزی را ما خیلی در میدان جنگ قوی درک کردیم. اگر خودمان را دست کم بگیریم کم می آوریم. وقتی کشتی می بینم از استرس زیاد به صندلی فشار می آورم یا با وزنه بردارمان بلند می شوم. بچه ها می گویند بابا چرا اینطور می کنیم می گویم این یک نفر تمام ایران است که روی تشک رفته است. برد و باخت کمترین مسئله ورزش است. هر وقت می روید برای برد بروید و از هیچ چیز هم نگران نباشید. گاهی یک یا علی وسط میدان به شما دو برابر انرژی می دهد. 

وی ادامه داد: مقاله ای می خواندم بهترین کار این است کشتی گیر برنده دست بازنده را بگیرد. این ها به شخصیت کشتی گیر ارتفاع می دهد. فیر ملی و جوانمردی در ورزش خیلی مهم است. هنوز دنیا در ابهام گلی است که مارادونا با دست زده است. همیشه می گویم ای کاش وقتی ورزشکار ما خطا کرد و داور ندید به آن اقرار کنیم. این یعنی سجاعت و کمک می کند حقی از حریف ضایع نشود. تا المپیک بعدی فاصله زیادی نیست. بچه ها باید ایران را پرستاره کنید. نام شما معادل قهرمانی جهان است و هیچ چیز کم ندارید. خدا را شکر وزیر فرمودند و آقای دبیر هم امکانات خوبی را فراهم کرده است. آقای کیهانی هم از ورزشکاران خوب است که حداقل دو عضو خانواده ما را عمل کرده و بزودی هم احتمالا خدمت ایشان خواهیم رفت. گاهی وقت ها برای مبارزه شما دویست سیصد تا صلوات می فرستم. 

فرمانده سپاه پاسداران در ادامه با اشاره به جنگ در غزه گفت: این عملیات طوفان الاقصی که انجام شد شگفت انگیزترین و اسرارآمیزترین عملیات نظامی بود. تمام مرزهای سوریه و لبنان با رژیم صهیونیستی را رفته ام. این ها سیم خاردارهایی دارند که هر نقطه ان را ببرید دوربین ها و رادارها نشان می دهند. دیوارهای بتنی به ارتفاع ۶ متر دارند. تمام سنسورهای الکترونیکی را دارند. شبکه جاسوسی گسترده ای دارند و حتی کنار سیم خاردارها خاک های الک شده می ریزند تا حیوان یا انشان رد شد جای پای ان ها بماند. واقعا مخوف ترین سیستم را دارند. هنوز اسرار این عملیات ناشناخته است. وزیر خارجه امریکا وقتی به تل آویو امد به یکی از مقام های منطقه گفت وقتی تل اویو رسیدم تمام مقامات رژیم صهیونیستی انگار مرده بودند. بعد امریکایی ها آن ها را ریکاوری کردند و۱۶۰۰ دستگاه تانک برای آن ها اوردند. بزرگترین اشتباه تاکتیکی اسراییل بود که موانع بین خودشان و فلسطینی ها را برداشتند و تانک هایشان با خراب کردن دیوارها خودشان را در معرض آسیب گذاشتند. فلسطینی ها راکت هایی دارند که حداکثر ۱۰۰ متر برد دارند و باید نزدیک تانک ها شوند. تانک های مرکاوا وقتی راکت های ضد تانک نزدیکشان می شوند آن ها را منفجر می کنند اما چون فلسطینی ها از نزدیک شلیک می کنند آن ها منهدم می‌شوند و فکر می کنم تا امروز ۳۰۰ تانک و نفربر اسراییلی‌ها را منهدم کرده اند. اگر این تانک ها داخل خیابان ها بایند مثل گندم دانه دانه چیده می شوند. این جنگ به اذن خداوند به پیروزی فلسطنی ها منجر می شود. چهره کریه آمریکایی ها که به دروغ حرف از دفاع از حقوق بشر می زنند با کشتار نوزادان در بیمارستان ها رو شد. 

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *