کاهش آسیب‌های اجتماعی کارگران موجب رونق تولید می‌شود

معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه کار و تولید، زمینه رونق تولید و پویایی کشور را فراهم می‌سازد.

به گزارش سادس، نود و دومین نشست کمیته فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر با حضور «محمد چکشیان» معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «علی‌محمد قادری» رئیس سازمان بهزیستی کشور، «هادی بهداد» مدیرکل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی و سرپرست اداره‌کل خدمات اجتماعی کارگران این وزارتخانه و «محمدهادی عسگری» مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با موادمخدر و در مجموعه فرهنگی‌ورزشی تلاش برگزار شد.

چکشیان در این نشست با اشاره به اهمیت فعالیت فرهنگی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه جامعه کار و تولید، از جوانب گوناگونی حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه ۱۵ میلیون نفر بیمه‌شده رسمی در حوزه جامعه کار و تولید فعالیت دارند، افزود: جلوگیری از آسیب‌پذیری یک فرد در جامعه کار و تولید به‌عنوان رکن اصلی یک خانواده، نکته بااهمیت دیگری است و اهتمام بیشتری را می‌طلبد.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که کارگران را ستون فقرات تولید نامیده‌اند، تصریح کرد: وجود آسیب در جامعه کارگری به معنای اختلال در ستون تولید کشور است و وقتی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در این قشر گامی برداشته شود، در راستای رشد، رونق تولید و پویایی کشور عمل شده است.

«علی‌محمد قادری» رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز با اشاره به تجربه موفق حضور نیروهای جهادی و بسیج در پیشبرد اهداف کلان نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: باید با تببین اهمیت حوزه فرهنگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، از ظرفیت گروه‌های جهادی و بسیج در این زمینه استفاد شود.

همچنین در این نشست «هادی بهداد» با اشاره به رشد مراکز خدمات بهداشتی بنگاه‌های اقتصادی کشور در دولت سیزدهم گفت: این مراکز وظیفه صیانت از جامعه کار و تولید کشور را در حوزه سلامت اجتماعی روانی برعهده دارند.

به گزارش مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرکل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به فعالیت‌های این اداره‌کل در حوزه آموزش، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، سلامت روان و … که برای برخی از اصناف نیز در سال‌جاری برای نخستین‌بار برنامه‌ریزی و اجرایی شده است، گفت: ثمرات این آموزش‌ها و افزایش فعالیت مراکز بهداشتی بنگاه‌ها در کاهش حوادث ناشی از کار بروز یافته است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *