فریبا: هیچ‌کس فکر نمی‌کرد نوجوانان از گروه خود صعود کنند

فریبا: هیچ‌کس فکر نمی‌کرد نوجوانان از گروه خود صعود کنند

پیشکسوت فوتبال معتقد است که «عملکرد خوب فوتبالیست‌های نوجوان از نظر تکنیکی، تاکتیکی و فنی در جام جهانی نشان داد که حسین عبدی روی این تیم خیلی خوب کار کرده و نوجوانان فوتبال را به درستی آموزش دیده‌اند.»

بهتاش فریبا، ملی‌پوش پیشین فوتبال ایران در گفت‌وگو با سادس، درباره عملکرد تیم فوتبال نوجوانان در جام جهانی اندونزی اظهار کرد: روز اول که مسابقات نوجوانان قرعه‌کشی و ایران با تیم‌های انگلیس و برزیل همگروه شد یک درصد هم فکر نمی‌کردیم که تیم ملی بالا برود. انگلیس و برزیل هر دو از قهرمانان چند دوره جام جهانی هستند، هر چند برابر انگلیس نتیجه را واگذار کردیم اما نوجوانان مقابل هر دو تیم بهترین بازی خود را به نمایش گذاشتند و عملکرد آنها راضی‌کننده بود.

وی گفت: عملکرد خوب فوتبالیست‌های نوجوان از نظر تکنیکی، تاکتیکی و فنی در این بازی‌ها نشان داد که حسین عبدی روی این تیم خیلی خوب کار کرده و نوجوانان فوتبال را به درستی آموزش دیده‌اند. البته ثبات مدیریت، قرارداد ۴ ساله عبدی با تیم‌های پایه و برگزای اردوهای منظم و مسنجم در ارتقای عملکرد بازیکنان و موفقیت آنها بی‌تاثیر نبود. واقعا از دیدن بازی نوجوانان برابر تیم‌های برزیل و انگلیس لذت بردم. من چون این دوره‌ها را سپری کرده‌ام از تماشای بازی نوجوانان حس خوبی می‌گیرم.

این پیشکسوت فوتبال در پاسخ به این پرسش که ارزیابی‌اش از تیم مراکش چیست؟ خاطرنشان کرد: اگر به تیم اسپانیا می‌خوردیم کار به مراتب سخت‌تر بود البته مراکش نیز تیم خوبی است و به عنوان تیم اول از گروه خود صعود کرده و قطعا بازی راحتی برابر مراکش نخواهیم داشت. امیدوارم با بازیکنان خوبی که داریم سه‌شنبه مراکش را نیز شکست دهیم و به مرحله بعد صعود کنیم.

فریبا افزود: اشکالی که در این رده سنی وجود دارد این است که بعد از راهیابی به تیم جوانان و امید سرنوشت این بازیکنان مشخص نیست و بسیاری از استعدادها در رده سنی امید و بزرگسالان از بین می‌روند. سال ۲۰۰۷ که قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی بود به یاد دارم که وی در کنار تیم ملی تیم (ب) نیز تشکیل داده بود که این مساله سبب می‌شد تا استعدادها از بین نروند متاسفانه از آن سال تا به امروز دیگر خبری از تیم ب نیست، در حالی که اکنون چون ترکیب سنی بازیکنان تیم ملی بالا رفته نیاز به تیم پشتوانه داریم که کم کم جایگزین بازیکنان تیم ملی شوند.

وی با بیان این که بازی‌های حذفی سخت و سرنوشت‌ساز است، تصریح کرد: سه‌شنبه روز سرنوشت‌سازی برای تیم نوجوانان است و با پیروزی برابر مراکش مسیر موفقیت خود را می‌توانند هموار کنند. اولین اشتباه آخرین اشتباه است و باید فوتبالیست‌های نوجوان از فرصت‌ها به خوبی استفاده کنند تا حذف نشوند.

فریبا در پایان گفت: امیدوارم بازیکنان نوجوان با روحیه‌ای که دارند این بازی را نیز پشت سر بگذارنند و به مرحله بعد صعود کنند. در این سه بازی نوجوانان نشان دادند که نقاط مثبت آنها بیشتر از نقاط ضعف است و قطعا می‌توانند در جام جهانی نوار موفقیت خود را به همین ترتیب طی کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *