تعیین تکلیف ۱۰۰۰ پرستار طی دوسال اخیر در مازندارن

سادس/مازندران استاندار مازندران با بیان اینکه در ۲ سال گذشته تعداد زیادی از پرستاران بلاتکلیف بودند که حدود ۷۰۰ نفر در مجموعه گروه پرستاری استخدام شدند، گفت: تا پایان امسال ۲۸۰ پرستار دیگر در شرف جذب هستند که مجموعا ۱۰۰۰ پرستار طی ۲ سال اخیر در مازندران تعیین تکلیف شدند.

سید محمود حسینی‌پور شامگاه ۲۸ آبان ماه در آئین تجلیل از روز پرستار که در ساختمان آیت‌الله کوهستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، اظهار کرد: پرستاران بازوی توانمند خدمت در حوزه سلامت هستند که در تاریخ انقلاب اسلامی در دو رویداد مهم دوران دفاع مقدس و شیوع ویروس کرونا نقش آفرین بودند.

وی افزود: پرستار علاوه‌ بر اینکه غمخوار بیمار است مددکار پزشک نیز است بنابراین پرستاران در واقع زمانی که لباس خدمت برتن می‌کنند و مشغول تیمار کردن بیمار هستند به عنوان دست خدا روی زمین فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه تعرفه گذاری خدمات پرستاری از سال گذشته شروع شد که باید تلاش کنیم این مهم با تامین مالی به انجام برسد، تصریح کرد: علی‌رغم شرایط سخت اقتصادی رئیس جمهوری تاکید داشتند فوق العاده خاص پرستاران از سوی سازمان برنامه و بودجه  تامین شود.

استاندار مازندران بیان کرد: در کشور اقشار مختلفی در سیستم اداری کشور دچار مشکل هستند که این مشکل در قشر پرستار هم وجود دارد اما دولت در تلاش است این قشر را به تراز اصلی خود برساند که این مهم در دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران هم در حال اجرایی شدن است.

این مسئول با بیان اینکه استان مازندران مقصد گردشگری است لذا در گردشگری سلامت هر روز که پیش می‌رویم این مهم در استان توسعه پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: برای تحقق گردشگری سلامت در مازندران باید برنامه داشته باشیم، لازم است دانشگاه علوم پزشکی ساری،  بابل وغرب مازندران که خدمات پزشکی در استان ارائه می‌دهند تقویت شوند.

حسینی پور اشاره کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران باید طرحی را برای استقبال از پزشکان سلامت آماده کند که از این طریق از محل عایدات گردشگران سلامت به جامعه پرستاری خدمات بیشتری ارائه شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *