اجرای طرح‌های مستمر برای برخورد با شوتی‌ها/ شناسایی قاچاقچیان سوخت در کشور

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا اعلام کرد که طرح مقابله با قاچاق سوخت و خودروهای شوتی به‌طور مستمر در دستورکار پلیس امنیت اقتصادی قرار دارد.

به گزارش سادس، سردار حسین رحیمی با اشاره به اجرای طرح مقابله با قاچاق سوخت و خودروهای شوتی در سراسر کشور اظهارکرد: متاسفانه به دلایل مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و … شاهد قاچاق معکوس سوخت از برخی نقاط کشور به کشورهای همسایه هستیم. در این میان مواردی مانند ارزانی سوخت در کشور در مقایسه با کشورهای همسایه، وجود برخی نابسامانی‌ها در عرضه سوخت، وجود سوداگران و سودجویان فرصت طلب و … از جمله دلایل این موضوع است.

وی با تاکید بر اینکه لازم است انگیزه‌های سودجویان برای قاچاق سوخ رفع شود، گفت:‌ سوخت های فسیلی از سرمایه‌های غنی و با ارزش کشور محسوب می شود که تاراج آن توسط قاچاقچیان و سوداگران سوخت خسارات زیادی را به اقتصاد کشور وارد می‌کند.

رحیمی با تاکید بر اینکه با انجام اقدامات اطلاعاتی و کارشناسی صورت گرفته توسط کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی بسیاری از عاملان و فعالان قاچاق سوخت در نقاط مختلف کشور شناسایی و دستگیری آن‌ها در دستور کار قرار دارد، گفت: طرح های سراسری، منطقه‌ای و استانی مقابله با قاچاق سوخت با مهندسی اطلاعاتی صورت گرفته انجام می‌شود و تاکید می‌کنیم که قاچاقچیان کالا و سوخت تحت رصد پلیس هستند و به طور حتم به جرائم آن‌ها رسیدگی خواهد شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه مقابله با قاچاق کالا در حقیقت به منزله دفاع از اقتصاد و تولید داخلی و جلوگیری از تورم است، افزود: پلیس امنیت اقتصادی فراجا با رصد دقیق جرائم اقتصادی حتی از قبل از مرزها و تا مبادی عرضه قاچاقچیان کالای قاچاق را پیگیری می‌کند. در همین راستا طرح مقابله با خودروهای شوتی هم به طور مستمر در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *