امکان احراز هویت «بازنشستگان خارج از کشور» در نسخه جدید صبا اپ

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحول سازمانی صندوق بازنشستگی کشوری از انتشار نسخه جدید و بروزرسانی شده نرم افزار صبا با هدف بهبود دسترسی بازنشستگان به خدمات و اطلاع رسانی سریعتر به این افراد خبر داد.

به گزارش سادس، وحید غلامرضایی گفت: در راستای اجرای برنامه‌های عملیاتی صندوق بازنشستگی کشوری و به منظور ارائه خدمات برخط از طریق فناوری‌های مبتنی بر گوشی‌های هوشمند، آخرین نسخه نرم افزار این صندوق با نام «صبا» به‌روزرسانی و منتشر شده است.

غلامرضایی با اشاره به تفاوت‌های اصلی نسخه جدید «صبا» اظهارکرد: در نسخه جدید که در قالبی متناسب با شرایط استفاده بازنشستگان طراحی شده، امکانات مختلفی درنظر گرفته شده که از مهمترین آنها «احراز هویت بازنشستگان خارج از کشور» به صورت برخط است که با دریافت مستقیم عکس و فیلم از بازنشسته انجام می‌شود و فعالسازی این بخش از طریق ایمیل فرد بازنشسته صورت می‌گیرد.

او یادآور شد: با فعال شدن این امکان در نرم افزار صبا، بازنشستگان خارج از کشور دیگر نیازی نیست به دلیل تفاوت ساعت با ایران، حتما در ساعت بخصوصی از طریق اسکایپ احراز هویت شوند. تنها کافی است که عکس و فیلم مورد نیاز را طبق دستورالعمل نرم افزار تهیه و ارسال کنند تا احراز هویت توسط کارشناسان صندوق بازنشستگی کشوری صورت گیرد.

ذخیره سازی حکم و فیش حقوق در نرم افزار جدید

وی همچنین اضافه کرد: خدمات رفاهی، دریافت فیش و حکم بازنشستگی، آرشیو سوابق فیش و حکم و امکان ذخیره سازی آن در نرم افزار، پیام های اختصاصی اپلیکیشن به منظور خبررسانی آنی به استفاده کنندگان از صبااپ، ثبت نام و استعلام انواع تسهیلات مالی صندوق بازنشستگی کشوری، استعلام و درخواست صدور و ابطال گواهی کسر از حقوق، نظرسنجی در خصوص طرح ها، رویدادها، خدمات، جشنواره‌ها و سایر فعالیت‌ها و اقدامات صندوق از دیگر کارکردها و امکانات نسخه جدید این نرم افزار است.

ایجاد کانال‌های تعاملی و بهبود فرآیند اطلاع رسانی

مدیرکل برنامه ریزی و تحول سازمانی صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: در نسخه جدید، علاوه بر امکان پخش زنده تلویزیون، کانال های تعاملی جهت اطلاع رسانی فعالیت‌ها نظیر تالیفات بازنشستگان اهل قلم در کانالی با عنوان «کتاب_باز» یا پادکست‌های رادیو صبا در کانالی با عنوان «رادیو به وقت بازنشستگی» درنظر گرفته شده و کانالهای دیگری نیز با توجه به نیاز بازنشستگان به‌زودی ایجاد و قابل استفاده خواهد شد.

وی افزود: این کانال‌های تعاملی امکان درج نظر، پسندیدن پست ها یا شنیدن و مشاهده برخط رسانه‌های تولید شده را دارد که مشابه با شبکه های اجتماعی است.

ایجاد ارتباط مستقیم با مرکز ۲۵۰۰ و ثبت درخواست بازنشستگان 

به گفته او، ثبت درخواست‌های بازنشستگان به منظور پاسخگویی توسط مرکز پاسخگویی به ذینفعان و تماس مستقیم با مرکز ۲۵۰۰ و همچنین گفتگوی آنلاین جهت برطرف کردن اشکالات شیوه استفاده از نرم افزار صبااپ از جمله سایر بخش‌های نسخه جدید نرم افزار است.

غلامرضایی همچنین تاکید کرد که بخش گفتگوی آنلاین نرم افزار صبا در راستای پاسخ به پرسش‌های استفاده کنندگان از نرم افزار راه‌اندازی شده و سایر درخواست‌ها و پرسش‌های حوزه بازنشستگی از طریق منوی درخواست خدمت پاسخ داده می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، گفتنی است، نسخه جدید نرم افزار صبا از طریق بخش اعلانات نسخه قدیمی، کافه بازار و گوگل پلی و نسخه وب قابل دریافت و استفاده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *