ریزش ساختمان در جنوب روسیه/ آغاز عملیات جست‌وجو برای زیرآوارماندگان احتمالی

بنابر اعلام رسانه‌های دولتی روسیه، بخشی از یک ساختمان مسکونی در جنوب روسیه فرو ریخته و بر اثر این حادثه یک نفر جان باخته‌ و جست‌وجوها برای یافتن ساکنانی که ممکن است زیر آوار مانده باشند، آغاز شده است.

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری «تاس»، یک زن در این حادثه که عصر روز گذشته (پنج‌شنبه) رخ داد، جان باخته و اکثر ساکنان این ساختمان پنج طبقه در شهر جنوبی «آستراخان» قبل از وقوع حادثه به دلیل شنیدن صدایی غیرعادی شبیه به صدای باز شدن ترک روی دیوار، آن را تخلیه کردند.

وزارت اورژانس این کشور نیز گفته است که گزارش‌هایی در مورد ظاهر شدن ترک خوردگی روی دیوار آسیب‌دیده ساختمان درست قبل از ریزش آن، دریافت کرده است.

عکس‌ها و ویدئویی که پایگاه خبری‌های دولتی روسیه در فضای مجازی به اشتراک گذاشته‌اند، ساختمان نیمه‌ریخته و امدادگران را در حال جست‌وجو در میان آوار نشان می‌دهد. در یک ویدیو، امدادگران در حالی که سعی دارند بشنوند آیا کسی که احتمالا زیر آوار گرفتار شده، صدایی تولید و درخواست کمک می‌کند یا خیر از افراد حاضر در محل خواستار سکوت شدند.

این گزارش حاکیست، امدادگران ۲۱۳ نفر از جمله ۳۷ کودک را از ساختمان خارج کردند و سه مدرسه در شهر برای اسکان موقت این افراد در نظر گرفته شده است.

رسانه‌های محلی گزارش دادند این حادثه زمانی رخ داد که «سازه‌های دیوار باربر عمودیِ» ساختمان توسط کارگرانی که در حال تعمیرات در یکی از آپارتمان‌ها بودند، آسیب دید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *