رفیعی: تعطیلی مدارس صرفاً راهکاری برای کاهش مواجهه با آلودگی هوا است

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تعطیلی مدارس در ایام تشدید آلودگی هوا، راهکاری برای کاهش آلودگی هوا نیست، گفت: هدف از تعطیلی مدارس کاهش مواجهه دانش آموزان با آلودگی هوا و همچنین کاهش حضور مردم در خیابان و در معرض قرار گرفتن آنها با آلاینده‌ها است.

سمیه رفیعی در گفت‌وگو با سادس با اشاره به تعطیلی مدارس در برخی نقاط کشور و فعالیت آنها به صورت غیر حضوری به دلیل تشدید آلودگی هوا تاکید کرد: قطعاً تعطیلی مدارس راهکاری برای کاهش آلودگی هوا نیست؛ چه بسا در دوران کرونا نه تنها مدارس بلکه دانشگاه‌ها و اماکن عمومی نیز تعطیل یا به صورت غیر حضوری دایر بودند اما شاهد بودیم که آلودگی هوا کاهش پیدا نکرد.

وی با بیان اینکه «تعطیلی مدارس در ایام تشدید آلودگی هوا، راهکاری برای کاهش آلودگی هوا نیست»، اظهار کرد: در این زمینه حتی برخی از مسئولان و رسانه‌ها مرتکب خطاهایی می‌شوند درحالی که هدف از تعطیلی مدارس کاهش مواجهه دانش آموزان با آلودگی هوا و همچنین کاهش حضور مردم در خیابان و در معرض قرار گرفتن آنها با آلاینده‌ها است.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

واکنش رئیس سازمان محیط زیست نسبت به آلودگی هوا

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست: تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها علاج آلودگی هوا نیست

 رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس تصریح کرد: این اعلام تعطیلی یک راهکار و مدل برای مدیریت در مواقع وقوع بحران است اما همه راهکارها برای آلودگی هوا، مختص پیش از وقوع بحران است. باید طی سال فارغ از اینکه الان در فصل سرد سال قرار داریم یا در فصل گرم و در طول سال‌ها به صورت مستمر اقدامات برای کاهش میزان آلایندگی‌ها اجرایی شود؛ این فرآیند باید ادامه داشته باشد تا در برخی از روزهای سال نظیر امروز شاهد افزایش آلودگی هوا نباشیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *