اجرای برنامه های توانمندسازی ماماها/مجوز جذب ماما کم است

سادس/خراسان شمالی رییس اداره مامایی وزارت بهداشت گفت: یکی از دغدغه‌های ما توانمندسازی ماماها است که این برنامه اجرایی می‌شود.

دکتر فرح بابایی در حاشیه کنگره بین المللی جمعیت پایدار در گفت و گو با خبرنگار سادس با اشاره به اینکه طبق شواهد بین المللی ماماها می توانند در ۵۴ شاخص بهداشتی تاثیرگذار باشند، اظهار کرد: این امر اهمیت حرفه مامایی را نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد: به دنبال آن هستیم تا برای ارائه خدمت بهتر و ایمن تر برنامه توانمندسازی ماماها را انجام دهیم تا بانوان با رضایت بهتر به منازل خود بازگردند.

دکتر بابایی افزود: ماماها از خدمات سطح یک که بهداشت است تا سطح دو که درمان است در دورترین و صعب العبورترین مناطق کشور خدمات رسانی می کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ماماها در خط اول ارائه خدمت به زنان هستند و دسترسی همه جانبه در همه سطوح سبب می شود که ضریب تاثیرگذاری همکاران و نفوذ خدمتی بسیار گسترده شود.

رییس اداره مامایی وزارت بهداشت با بیان اینکه حدود ۵۰ هزار ماما(به غیر از دانشجویان) در کشور مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: نیروی مامای جویای کار در کشور وجود دارد اما مجوزهایی استخدامی که از سوی سازمان برنامه ریزی صادر می شود مطابق نیازها نیست.
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *