تهیه شیوه‌نامه برنامه «نان کامل» / ابلاغ به دستگاه‌ها؛ بزودی

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت: برای اجرای برنامه “نان کامل”، شیوه نامه‌ای در دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با مشارکت تمامی ذینقشان تهیه و نهایی شد و به دستگاه های اجرائی ذیربط ابلاغ خواهد شد.

به گزارش سادس و بنابر اعلام وزارت بهداشت، کمیته بهبود کیفیت و سلامت نان با حضور دکتر اسماعیل مطلق، رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و نمایندگان دستگاه های ذیربط در وزارت بهداشت برگزار شد.

مطلق در این جلسه با توجه به تصویب سند دانش بنیان امنیت غذایی در شورای عالی انقلاب فرهنگی و ابلاغ آن توسط رئیس جمهور به دستگاه های اجرایی اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در این سند تاکید ویژه ای به آن شده است ” نان کامل ” و ” غذای سالم ” است که باید به درستی اجرا شود و تمامی دستگاه ها وظیفه دارند در این مورد اقدامات لازم را انجام دهند.

وی گفت: برای اجرای برنامه “نان کامل” شیوه نامه ای در دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با مشارکت تمامی ذینقشان تهیه و نهایی شد و به دستگاه های اجرائی ذیربط ابلاغ خواهد شد که دستگاه های مرتبط باید تلاش کنند تا الزامات این شیوه نامه به درستی انجام شود.

مطلق ادامه داد: با توجه به اینکه حدود 400 کارخانه آرد در کشور وجود دارد باید تا پایان سالجاری حداقل یک کارخانه در هر استان باید آرد کامل تولید کند.

وی همچنین ادامه داد: 82 هزار نانوایی در کشور وجود دارد که به تدریج این نانوایی‌ها به تولید نان کامل طبق ضوابط وزارت بهداشت و شیوه نامه‌ای که تهیه شده است اقدام خواهند کرد.

گفتنی است؛ در این جلسه که روز سه شنبه 23 آبان برگزار شد، نمایندگانی از دستگاه‌های ذیربط از جمله سازمان غذا و دارو، سازمان استاندارد، کارشناسان بهداشت محیط، نماینده اتحادیه نانوایان و نماینده کانون صنفی صنایع آرد ایران حضور داشتند که پیشنهادات و نقطه نظرات خود را در جهت هر چه بهتر اجرای برنامه “آرد کامل ” و ” نان کامل ” بیان کردند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *