دزربی بهتر از گواردیولا است!

دزربی بهتر از گواردیولا است!

کوین پرنس بواتنگ هافبک سابق میلان و بارسلونا در گفتگو با TV Play درباره حرفه خود و برخی از بهترین هم تیمی‌ها و مربیانی که تاکنون با آنها کار کرده است صحبت کرد.

به گزارش سادس و به نقل از فوتبال ایتالیا، کوین پرنس بواتنگ چهره شاخص فوتبال غنا که سابقه بازی در سری آ را نیز دارد، به مقایسه بالوتلی با لیائو پرداخت و از دزربی تمجید خاصی کرد.

کوین پرنس بواتنگ، هافبک سابق میلان درباره مقایسه ماریو بالوتلی و رافائل لیائو گفت: من بالوتلی را دوست دارم، فکر می‌کنم او می توانست سه بار برنده توپ طلا شود. با این حال، او به کسی مثل من نیاز داشت که هر روز او را در جهت درست راهنمایی کند. لیائو خیلی خوب است اما ماریو در سطح دیگری بود، او فوق العاده بود. بالوتلی توانایی‌های زیادی داشت. زمانی که او در فرم خوبی بود، یکی از پنج مهاجم برتر جهان بود. تنها کسی که به کیفیت زلاتان ابراهیموویچ نزدیک شد بالوتلی بود. 

بواتنگ در فاصله سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ نیز برای میلان ۷۴ بازی انجام داده و ۱۰ گل به ثمر رسانده بود. او پس از حضوری دو ساله در شالکه مدتی نیز در ساسولو بود. این بازیکن غنایی اکنون فاش کرد که افسوس می‌خورد که دوران کوتاهی در ساسولو زیر نظر دزربی داشته است.

دی‌زربی می‌دانست نیاز به بغل دارم

بواتنگ درباره این موضوع افزود: اگر ۱۰-۱۲ سال پیش دزربی را به عنوان مربی بالای سرم داشتم، فوتبالم فرق می کرد. فکر می‌کنم او بهترین مربی ۲۰-۳۰ سال آینده خواهد بود. او توانسته تک تک بازیکنانی را که با آنها کار کرده است، از دروازه‌بان گرفته تا مهاجم، بهبود بخشد. من در ۳۲ سالگی با او کار کردم و احساس کردم قوی تر از همیشه بودم. دی زربی باعث می‌شود احساس کنید واقعاً درگیر هستید، او می‌دانست که چگونه وقتی به او نیاز دارم مرا بغل کند و در مواقعی که به انگیزه نیاز دارم به من انگیزه بدهد. او واقعاً به جنبه ارتباط انسانی مدیریت توجه می‌کند و این اساسی است.

بسیاری گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی را بهترین مربی جهان می‌دانند، اما بواتنگ نظر دیگری دارد. آیا دزربی بهتر از گواردیولا است؟ من موافقم. 

بواتنگ در میلان زیر نظر مکس آلگری قهرمانی در سری آ را به دست آورد. آلگری اکنون یکی از مهره‌های اصلی یوونتوس است و تیمش پس از اینتر صدرنشین در رده دوم قرار دارد.

او در پایان درباره عملکرد آلگری در یوونتوس گفت: یوونتوس بازیکنان خوب قبلش‌اش را ندارد، اما به نظر من او خوب کار می‌کند و برای قهرمانی در لیگ تیمش را به چالش خواهد کشید. حتی اگر فوتبال آنقدرها هم جالب نباشد، باز هم او با تیمش نتیجه می‌گیرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *