نمره ۱۰۰ سردار رادان به مواضع عراق درخصوص غزه

فرمانده‌کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران که به عراق سفر کرده است در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های این کشور به مسائل مختلفی از جمله رخدادهای غره پرداخت و مواضع عراق نمره ۱۰۰ داد.

به گزارش سادس، سردار احمدرضا رادان، فرمانده‌کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران که از چند روز پیش به عراق سفر کرده است در گفت‌وگو با شبکه العهد از برگزاری موفقیت‌آمیز مراسم اربعین امسال توسط عراق تقدیر و تشکر کرد.

وی گفت که امسال شاهد برگزاری منظم‌ترین و امن‌ترین مراسم اربعین بودیم، من و هیات همراه به اینجا آمدیم تا از مسئولان وزارت کشور عراق به خاطری برگزاری موفقیت‌آمیز مراسم اربعین تشکر کنیم.

سردار رادان افزود که ما امسال در مراسم اربعین شاهد بهترین نوع همکاری امنیتی میان پلیس دو کشور و همچنین وزارت‌های کشور ایران و عراق بودیم.

تقدیر و تشکر از دولت و ملت عراق اولین هدف از این سفر ما بود و از وزیر کشور عراق درخواست کردم که مشکلات موجود حل شود تا سال بعد مراسم بهتری در زیارت اربعین داشته باشیم.

فرمانده‌کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت که هدف دوم این سفر همکاری در زمینه کنترل مرزها است و ما می‌توانیم با همکاری امنیتی عراق با تروریسم، قاچاق مواد مخدر و قاچاق اسلحه مبارزه کنیم.

وی خاطرنشان کرد که ایران به طور سالیانه بیش از هزار تن مواد مخدر در مرزها کشف و ضبط می‌کند و ملت عراق بداند که جمهوری اسلامی ایران در این راه شهدای زیادی داده است.

سردار احمدرضا رادان همچنین ادعاهای مبنی بر ورود مواد مخدر به عراق به همراه زائران گفت که این ادعاها صحت ندارد بلکه برخی زائران داروهایی با خود می‌برند که در سطح جهانی ممنوع نیستند و من این مساله را با وزیر کشور عراق مطرح کردم.

وی درخصوص ادعای دخالت ایران در تظاهرات گذشته عراق و ورود نیروهای ایرانی برای مقابله با تظاهرات نیز گفت که به نظر من این مساله نیز دست‌مایه استکبار است زیرا عراق کشوری قوی است و خودش می‌تواند مشکلات خود را حل کند همانگونه که توانست با گروهک تروریستی داعش مبارزه کند، در واقع این نوعی فرار به جلو است همانگونه که در نوار غزه اتفاق افتاد، دشمن صهیونیستی می‌خواهد این شکست مفتضحانه را با فرار به جلو پوشش دهد.

فرمانده‌کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران در ادامه گفت که مواضع دولت و نخست‌وزیر عراق و همچنین مرجعیت دینی و ملت عراق در خصوص رویدادهای غزه سزاوار احترام و تقدیر و تشکر است زیرا همه مواضع در راستای حمایت از ملت فلسطین بود و اگر بخواهیم به آن نمره بدهیم، نمره ۱۰۰ از ۱۰۰ خواهیم داد.

وی همچنین درخصوص ادعای قاچاق دلار از عراق به ایران گفت که این‌ها ادعاهای سخیف دشمن است و آنچه انجام می دهیم در چارچوب قوانین دو کشور است و هیچ‌گونه قاچاقی وجود ندارد و این ادعاها بدون هیچ گونه سند و مدرک است.

به گزارش سادس، مرکز اطلاع‌رسانی فراجا در گزارشی که از سفر سردار احمدرضا رادان، فرمانده فراجا به کشور عراق منتشر کرده اعلام کرد که فرمانده کل انتظامی کشور در ادامه سفر به این کشور که با دعوت وزیر کشور عراق انجام شده است، در سه دیدار جداگانه با نخست‌وزیر، دبیر شورای امنیت ملی و رئیس بسیج مردمی عراق دیدار کرده است.

بر این اساس در دیدار رادان با محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق، نخست‌وزیر این کشور بر لزوم افزایش همکاری‌های امنیتی پلیس دو کشور و مقابله با تروریسم و تحت پیگرد قرار دادن اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر و تامین امنیت مرزهای مشترک تاکید کرده است.  

فرمانده فراجا همچنین در دیدار با قاسم الاعرجی، دبیر شورای امنیت ملی عراق  گسترش و ارتقای سطح همکاری‌های امنیتی و انتظامی در حوزه‌های مختلف و اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری در حوزه‌های مرزی و آموزشی را مورد تاکید قرار داده است.

براساس گزارش پایگاه خبری پلیس، رادان در دیدار با فالح الفیاض، فرمانده بسیج مردمی عراق از نقش نیروهای حشد الشعبی در تامین امنیت عراق و همچنین امنیت زوار اربعین حسینی قدردانی کرده و امنیت عراق را برای امنیت ایران و کل منطقه مهم توصیف کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *