نباید دل خود را به لژیونرها خوش کنیم

نباید دل خود را به لژیونرها خوش کنیم

مربی تیم ملی هندبال گفت: وسلین نتوانست تیم ملی ایران را در این ۲ سال خوب هدایت کند و به نظرم کل دستاورد او سومی در بازی‌های کشورهای اسلامی بود. همچنین نباید دل خود را به لژیونرها خوش کنیم.

کیوان صادقی در گفت و گو با سادس، در خصوص همگروه شدن تیم ملی هندبال مردان ایران با کره، نیوزلند و چین در قهرمانی آسیا اظهار کرد: با بازی که من از تیم هایی مثل کره، ژاپن، بحرین، کویت و قطر دیدم کار برای تیم ایران در آسیا خیلی سخت است. من حتی سه سال قبل هم این موارد را عنوان کردم. تازه آن موقع تیم ما شرایط خوبی داشت. اکنون واقعا شرایط سخت است اما نمی‌توان هم گفت اصلا نمی‌شود.

مربی هندبال در ادامه گفت: باید برای تیم ملی یک برنامه‌ریزی خوب داشته باشیم تا بتوانیم سهمیه جهانی را بگیریم. در این مسابقات با کره همگروه هستیم که پر قدرت ظاهر شده است. باید ۱۰۰ درصد به عنوان اول گروه راهی دور بعد شویم. اگر دوم گروه شویم دیگر اصلا شانسی برای صعود به مرحله بعد نداریم. اگر اول گروه بالا بیاییم با دو تیم دوم گروه بازی می‌کنیم، در این شرایط احتمال اینکه آن دو تیم را ببریم زیاد است اما اگر دوم گروه باشیم با دو اول گروه باید بازی کنیم و دیگر کار برای ما سخت می‌شود. همه تیم‌ها واقعا کار کرده‌اند و اردوهای متوالی و دیدارهای تدارکاتی خوبی دارند و واقعا سرمایه گزاری کرده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که فدراسیون برای تکرار چهارمی و کسب سهمیه جهانی چه باید کند گفت: فکر می کنم فدراسیون باید اول شرایط را برای باشگاه‌ها توضیح دهد و فاصله بین مسابقات لیگ را کمتر کند تا فرصت بیشتری برای اردوهای تیم ملی باقی بماند. با این شرایط که من می‌بینم تا نزدیک مسابقات آسیا رقابت‌های لیگ ادامه دارد. تنها ۱۰ یا ۲۰ روز برای اردو فرصت داریم که شرایط را سخت‌تر می‌کند. باید برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم که حداقل ایران مجددا سهمیه بگیرد.

صادقی افزود: باوجود نبودن برخی از بازیکنان و درگیری در لیگ، کار خیلی برای تیم ملی سخت است. از طرفی هم سایر تیم‌ها پرقدرت شده‌اند. زمانی ما راحت کره جنوبی را می‌بردیم اما اکنون اینطور نیست. ژاپن مدعی آسیا شده و سهمیه المپیک گرفته است. بحرین، قطر و کویت هم تیم‌های خوبی هستند. هیچ تیمی برای ما ننشسته است. ما حتی عراق را هم نباید دست کم بگیریم. چین هم با این سبک و نیروها در چند سال آینده از قدرت‌ها خواهد بود. ما هم باید برنامه‌ریزی داشته باشیم.

کارشناس هندبال در ادامه در خصوص جوانگرایی تیم ملی گفت: مدتی دل خود را به لژیونرها خوش کرده بودیم. دیگر در نظر گرفته نمی شد که آنها گرفتاری خود را دارند و یا شاید آسیب دیده باشند. حتی شاید در حد بالا نباشد و یا پا به سن گذاشته باشند. هنوز هم دلمان را به آنها خوش کرده‌ایم. باید ببینیم داشته‌هایمان چیست و از آنها درست استفاده کنیم در غیر اینصورت با مشکل روبه رو می‌شویم. دوران اینکه بگوییم فلانی نیامد و ما را جا گذاشت تمام شده است. اگر کسی نیامد باید از نیروی داخلی استفاده کنیم. برخی لژیونرها شاید در حد تیم ملی هم نباشند.

وی افزود: تعدادی جوان به تیم ملی آمده‌اند اما باید روی آنها سرمایه‌گذاری شود. آنها بیشتر باید میدان ببینند و برای مسابقات پیش رو آماده شوند. واقعیت این است که جوان‌ها را آورده‌ایم اما در زمین بازی نمی‌دهیم. شالوده تیم همان‌هایی است که قبلا بوده‌، دروازه‌بان، خط‌ زن و توپ پخش‌کن همان قبلی‌ها هستند. باید طوری جلو برویم که از همه استفاده کنیم و آینده‌نگر باشیم. این واقعیتی است که هر چند سال یکبار تیم‌ها افت و خیزی دارند. شاید اکنون نوبت تیم ایران باشد. امیدوارم ما هم از این دوره یک رشدی داشته باشیم.

صادقی در ادامه در خصوص وسلین سرمربی تیم ملی هندبال مردان گفت: شنیده‌ام که وسلین بعد از مسابقات انتخابی المپیک اعلام کرده که دیگر نمی‌آید و خداحافظی کرده است. نمی‌دانم که فدراسیون با او قرارداد دارد یا خیر و شرایط چیست خیلی در جریان نیستم. چیزی که من از این مربی دیدم این است که وسلین نتوانست تیم ملی ایران را در این دو سال خوب هدایت کند. او می‌گوید جوانگرایی کرده و چهار سال فرصت می خواهد. خب به هر کسی که این فرصت داده شود تفاوت ایجاد می‌شود.

وی افزود: ببینید کره جنوبی در دو ماه چقدر تغییر کرده یا ژاپن در فاصله دو مسابقه قبلی کلی تغییر کرده است. اینکه بنشینیم و بگوییم چهار سال زمان می‌خواهیم که نمی‌شود. در این چهار سال یک نسل سوخته می شود. ما دو سال به او وقت دادیم و به نظرم کل دستاوردش تنها عنوان سومی در کشورهای اسلامی بود. آنهم اگر بررسی کنیم می‌بینیم تیم‌های خوبی نبودند. وسلین کارنامه خوبی برای هندبال کشور ما نداشت. شاید وسلین دوره بازیکنی خوبی داشته و یا جای دیگری خوب بوده اما در دوره مربیگری‌اش در ایران نتوانست خود را مطرح کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *