دولت های حامی اسرائیل درنسل کشی فلسطینیان شریکند/ ایران همیشه درصحنه حمایت ازمظلوم پیشتاز بوده

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ضمن محکوم کردن اقدامات رژیم کودک کش اسرائیل به افزایش شمار شهدای فلسطینی به مرز ۱۱ هزار تن اشاره کرد و گفت: همه کشورهایی که حامی سیاست های کثیف اسرائیل هستند و بر تنور جنایات آن می دمند در این خونریزی ها و نسل کشی های فلسطینیان سهیم و شریک هستند.

به گزارش سادس، مهدی چمران، در یکصد و نود و دومین جلسه شورای ششم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع امنیت و شهدای مدافع حرم، با اشاره به فرارسیدن روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار ضمن تبریک این روز به همه فعالان این حوزه مهم و عمیق فرهنگی، عنوان کرد: مبحث کتاب و کتابخوانی یکی از مبانی مهم فرهنگی در هر کشوری محسوب می شود و امیدواریم شاخص های این مبانی بخوبی در کشور ما بیش از پیش تقویت شده و رشد کند.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی موضوع کتاب در کشور ما دارای جایگاه ویژه و ارزشمندی داشته و دارد و شاهد این هستیم که کتاب های مختلفی مطابق با هر سنی به ویژه کودکان در دسترس قرار گرفت و این موجب افتخار است؛ اما متأسفانه هنوز میزان و مقدار کتاب و کتابخوانی در کشور به حد قابل قبولی نرسیده و امیدواریم با تلاش همگان رشد این مهم میسر شود. یکی از اقدامات خوبی که سالهاست از سوی شهرداری تهران در این حوزه شاهد بودیم؛ موضوع کتابخانه های شهرداری است.

چمران همچنین با یادآوری سالروز بزرگداشت علامه سید محمد حسین طباطبایی، مفسر بزرگ قرآن کریم ضمن گرامیداشت یاد و خاطر این فقیه، عالم دینی و اسلام شناس ایرانی، تاکید کرد: کتاب تفسیر المیزان یکی از کتاب های بی نظیر در طول تاریخ اسلام است و یکی از کتب مهم مرجع، برای تحقیق در اسلام و قرآن است و ویژگی آن تفسیر آیه به آیه کتاب آسمانی مسلمانان است.

وی با یادآوری روزهای مهم و تاریخی کشور، به سالروز عملیاتِ آزاد سازی سوسنگرد در ۲۶ آبان ۱۳۵۹ اشاره کرد و با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای این عملیات، به مرور خاطرات و ابعاد حصرشهر سوسنگرد توسط نیروهای عراقی و در نهایت پیروزی رزمندگان اسلام پرداخت و بر نقش مهم مقام معظم رهبری و شهید دکتر چمران در این رویداد اشاره کرد.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه سخنان خود ضمن تکرار بر محکوم کردن اقدامات رژیم کودک کش اسراییل از افزایش شمار شهدای فلسطینی از مرز ۱۱ هزار تن خبر داد و گفت: متاسفانه بیش از ۵ هزار تن از این شهدا، کودکان هستند؛ بمباران مراکز درمانی و بیمارستانها، جنایتی آشکار است که اسرائیل در حال انجام اوست و کاملا عیان است که تنها نسل کشی را وجهه همت خود قرار داده است که علاوه بر آن تعرض و بمباران مناطق مسکونی که شب گذشته در منطقه جبالیا صورت گرفت مٌهر تایید این انسان کشی هاست.

چمران تاکید کرد: مردم مقاوم فلسطینی از این جنایات خسته نشدند بلکه از ظلمی که سالها بر جان این مردم سنگینی کرده خسته شده اند. به طوری که در حال حاضر مردم آزادیخواه، پیام مظلومیت مردم فلسطین را دیده و شنیده اند و می بینیم هر روز در قلب همان کشورهایی که حامی سیاست های کثیف و شریک جنایات صهیونیست ها هستند؛ پرشور تر و با شعارهای کوبنده تر به میدان می آیند. در شهر لندن دیدیم که با جمعیت بیش از ۵۰۰ هزار نفری، در آمریکا و استرالیا که حامی جنایات اسرائیلی هاست، کشورهایی همچون فرانسه و آلمان که به این رژیم جعلی کمک های تسلیحاتی می کنند. می بینیم که مردم همین کشورها به خیابانها می آیند و از اقدامات حمایتی حکومت های خود انتقاد کرده و جنایات اسرائیلی ها را محکوم می کنند.

وی با تأکید بر اینکه این یک حرکت بزرگ برای ملت فلسطین است که بگوید مردم جهان آگاه هستند و می دانند که دولت های حامی اسرائیل به جنایت کمک می کنند و در این خونریزی سهیم و شریک هستند، گفت: ما هم در ایران حامی مردم مظلوم فلسطینی هستیم و از این حمایت خسته نشده و نمی شویم و دیدیم که مردم علی رغم خستگی از دروغ ها، فریب کاری ها، کم کاری ها و درگیری ها، شبانه در حمایت از مظلومان به خیابانها آمدند و به نفع مردم فلسطینی شعار دادند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان با اشاره به اینکه عموم مردم خواستار اقدامات عملی در برابر اقدامات سخیف و انسان کشی های اسرائیلی ها علاوه بر اقدامات حمایتی ظاهری هستند، افزود: جمهوری اسلامی و مردم ایران همیشه در صحنه حمایت از مظلوم پیشتاز بوده است. به طوریکه شاهد هستیم بیش از ۹ میلیون نفر از ملت ما اعلام کردند که ما برای حضور و دفاع در فلسطین آماده ایم؛ از این رو امیدواریم به زودی شاهد پیروزی ملت فلسطین و سقوط و انهدام رژیم جعلی اسرائیل باشیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *