تشکیل کمیته تخصصی در شورای شهر برای بررسی راسته‌های فرهنگی پایتخت

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: کمیته‌ای در شورا پیش‌بینی شده تا راه‌اندازی راسته‌های فرهنگی در پایتخت را به صورت تخصصی بررسی کند.

به گزارش سادس، علیرضا نادعلی با بیان اینکه جلسات کمیسیون‌های مشترک شورا برای تعیین تکلیف راسته‌های فرهنگی برگزار شده است، اظهار کرد: جلسه‌ای با حضور کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، شهرسازی و خدمات شهری، معاونین شهردار و رؤسای برخی سازمان‌ها و تعدادی از کارشناسان برگزار و مسئله بررسی شد.

وی با اعلام اینکه کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران طرحی را برای راسته‌های فرهنگی ارائه داده است، یادآور شد: کمیته‌ای تشکیل خواهد شد تا بررسی‌های بیشتر را انجام دهد.

نادعلی با اشاره به احتیاط شورای شهر تهران در مورد راسته‌های فرهنگی، خاطرنشان کرد: راسته‌ها، مسیرها و محورهای اجتماعی و فرهنگی در تهران نباید به راحتی طراحی شود؛ چرا که در صورت طراحی اشتباه، هزینه‌های مادی و اجتماعی به دنبال خواهد داشت. هر طرحی باید در ابتدا پیوست فرهنگی و اجتماعی داشته باشد که این پیوست‌ها را کمیته مورد نظر بررسی می‌کند.

سخنگوی شورای شهر تهران در رابطه با ساخت دروازه قرآن در پایتخت نیز گفت: پیش از این برای ورودی‌ها و خروجی‌ها، طرح جامعی در سازمان زیباسازی تهیه شده و مصوباتی از گذشته داشته که در مدت اخیر رفت و برگشت‌هایی بین شورا و سازمان زیباسازی صورت گرفته و در حال تدقیق است.

بر اساس گزارش سایت شهر، وی همچنین تصریح کرد: پیشنهاد ساخت دروازه قرآن همزمان با اهانت به قرآن مطرح شد؛ اما در بافت طرح جامع ورودی‌ها و خروجی‌ها پیش‌بینی شده بود؛ لذا بدون تعجیل پیش می‌رویم و وقتی به نقطه مشخصی رسید جزئیات اعلام خواهد شد. اینکه دروازه قرآن در کدامیک از ورودی‌ها ساخته شود، مشخص نیست.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *