برگزاری اولین دوره مسابقات ملی مهارت نیروهای مسلح کشور در گلستان

سادس/گلستان فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان گلستان از برگزاری اولین دوره مسابقات ملی مهارت کارکنان وظیفه نیروهای مسلح کشور به میزبانی استان خبر داد.

سرهنگ علی‌اکبر عرب در گفت‌وگو با سادس به تشریح آخرین اقدامات قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ارتش در گلستان پرداخت و اظهار کرد: این قرارگاه در راستای ارتقاء خوشایندسازی دوران سربازی و نیز حمایت از اشتغال و کارآفرینی سربازان پس از پایان دوره خدمت ضرورت ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه برای ارتقای کیفیت علمی سربازان اولین دوره مسابقات ملی مهارت نیروهای مسلح کشور به میزبانی استان گلستان برگزار می‌شود، ادامه داد: این مسابقات در ۱۵ رشته بین تمامی سربازان رده‌های نیروهای مسلح اعم از ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فراجا و وداجا طی چهار مرحله شهرستانی، استانی، سازمانی و کشوری با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای کشور اجرا خواهد شد.

برگزاری اولین دوره مسابقات ملی مهارت نیروهای مسلح کشور در گلستان

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی آجا استان گلستان با اشاره به اینکه رشته‌های مدنظر این دوره از مسابقات تیراندازی، امداد و نجات، دفاع شخصی (حفاظت فیزیکی)، آمادگی جسمانی، برنامه‌نویسی با زبان پایتون، تعمیرات خودروهای سبک، عکاسی دیجیتال، تعمیرات سخت‌افزار تلفن همراه، تعمیرات آبگرمکن دیواری و پکیج، تعمیرات برق خودرو، نصب درب و پنجره پروفیل آهنی، نصب و تعمیر کولرهای گازی دریچه‌ای و اسپلیت، آشپزی سنتی، نانوایی سنتی لواشی، پیرایشگری مردانه است، افزود: تمامی کارکنان وظیفه ماهر پس از خوداظهاری در رشته‌های مشخص شده، ثبت نام و در مراحل شهرستانی و استانی، نفرات برتر توسط تیم خبرگی پس از اخذ آزمون کتبی و مصاحبه انتخاب می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه منتخبین به اردوی آماده‌سازی مسابقات سازمانی اعزام خواهند شد، خاطرنشان کرد: مسابقات مرحله سازمانی به صورت عملی و پروژه محور برگزار می‌شود که سه نفر برتر هر رشته مهارتی در هر یک از سازمان نیروهای مسلح مشخص شده و در نهایت تیم منتخب سازمانی به اردوی مرحله کشوری اعزام می‌شوند.

سرهنگ عرب از برگزاری مسابقات کشوری در دهه فجر سال جاری بین تیم‌های آجا، سپاه، ودجا، فراجا و ستاد کل نیروهای مسلح خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۱۲۰ نفر از سربازان ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان گلستان جهت شرکت در مسابقات فوق ثبت نام کرده‌اند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *