انقلاب کردیم تا فرصت تربیت به دست آوردیم/معرفی شهید «طهرانی مقدم» در کتب درسی از زوایای دیگر

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ما انقلاب کردیم تا فرصت تربیت به دست آوریم، گفت: الان هم در کتاب‌های درسی مطالبی درباره شهید طهرانی مقدم آورده شده است اما این وظیفه ما است که در کتب درسی از زوایای دیگری این شهید را نشان دهیم و به تعبیر حضرت آقا مطالب را جذاب و شوق انگیز نشان دهیم.

به گزارش سادس، رضامراد صحرایی با حضور در نخستین کنگره بین‌المللی دانشمند شهید حاج حسن طهرانی مقدم و گرامیداشت ۷۰ شهید دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، اظهار کرد: باید شهید طهرانی مقدم را در کتاب‌های درسی متفاوت نشان دهیم.
 
 وی با بیان اینکه ما انقلاب کردیم تا فرصت تربیت به دست آوردیم که این انسان‌ها منبع ثروت و قدرت و اثر می‌شوند، ادامه داد: امروز اثر شهید طهرانی مقدم را می‌توان در جهان به بهترین شکل خود دید.
 
وزیر آموزش و پرورش در عین حال افزود: آنچه باعث تاسف است، کنار گذاشته شدن برنامه‌ای است که چنین رویایی برای این ملت داشته است؛ برنامه‌ای که هدف آن تربیت طهرانی مقدم‌ها برای کشور بوده است، ما این برنامه را کنار گذاشتیم و رفتیم جنس خارجی را وارد کردیم؛ جنس خارجی در هر چیزی بهتر باشد حداقل برای این مورد جنس داخلی بهتر از خارجی است.
 
 صحرایی تصریح کرد: آنچه باعث امیدواری در ما است، این است که احساس می‌کنیم این بزرگواران و شهدای عزیز واقعا می‌بینند، نظارت می‌کنند و کار ما را راه می‌اندازند؛ این نکته کلیدی است. می‌گویند وای بر ملتی که الگو ندارد، اگر کشورهای دیگر الگو درست می‌کنند ما سرتاسر الگو هستیم و با چشم خود شهید طهرانی مقدم و سلیمانی را دیدیم اما باید تاسف بخوریم که آنهایی که الگو ندارند می‌سازند و ما که الگو داریم نمی‌توانیم الگوهایمان را خوب نشان دهیم.
 
وی با بیان اینکه امروز جنگ جنگ روایت و اراده است، تاکید کرد: باید از طهرانی مقدم یک مظلوم پرور ظالم ستیز به دنیا معرفی کنیم و اگر نجنبیم آنها جور دیگری ما را معرفی می‌کنند کما اینکه شهید سلیمانی برای صلح می‌جنگید اما در روایتی او را طور دیگری معرفی می‌کنند.

ادامه دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *