ازنامناسب بودن تنظیم بازار توسط سازمان میادین تا انتقاد از ورود سازمان به تولید محصولات کشاورزی

اساسنامه سازمان مدیریت میادین میوه و تره ‌بار در یکصد و نود و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران مورد بررسی و اصلاح قرار گرفت.

به گزارش سادس، در جریان برگزاری یکصد و نود و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، اساسنامه سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران مورد بررسی اعضای شورا قرار گرفت و در همین راستا ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران، در توضیح اهداف این اساسنامه، گفت: این سازمان ملزم به فراهم نمودن شرایط عرضه مستقیم و تأمین سالم، مطلوب و با قیمت مناسب میوه و تره بار و فراهم آوری سایر فرآورده‌های کشاورزی، دامی و آبزی اعم از زراعی، باغی، دام، طیور و آبزیان با تأکید بر شاخص های زیست محیطی، بهداشتی، کیفی و سلامت فرآورده های عرضه شده در جهت حمایت از مصرف کنندگان، تولیدکنندگان و تأمین و توزیع کنندگان اینگونه فرآورده‌هاست.

محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز گفت: بخش تیپ اساسنامه ها تصویب شده و وظایف و اختیارات آماده شده و با هماهنگی کمیسیون ها نظرات در خصوص برخی ماده‌ها ارائه می شود.

مهدی بابایی عضو دیگر شورای شهر تهران نیز با انتقاد از ورود سازمان میادین به موضوع تولید محصولات کشاورزی در طرح سئوالی در خصوص روش‌های تولید قرارداری عنوان کرد که آیا ضرورتی دارد که ما به تولید محصول نیز ورود کنیم؟ و خواستار حذف واژه تولید در اساسنامه شد.

علی‌اصغر قائمی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در موضوع ایجاد سامانه‌ها، درخواست کرد که نباید اجازه استقلال را به سایر بخش های شهرداری داد تا شاهد بروز مدیریت جزیره ای در سایر بخش های مدیریت شهری باشیم؛ لذا نیازمند این است تا بطور قید اعلام شود با همکاری سازمان فناوری اطلاعات.

مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران نیز در تکمیل توضیحات علی‌اصغر قائمی در اصلاحیه‌ای موضوع درگاه صدور مجوزها از طریق سازمان فناوری اطلاعات را عنوان کرد که در اساسنامه اصلاح شد.

سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا در جریان بررسی اساسنامه سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار با بیان اینکه عملکرد این سازمان در تنظیم بازار مؤثر است، اظهار کرد: اینکه وظیفه تنظیم بازار را بر عهده سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار بگذاریم، مناسب نیست و در تداخل با وظیفه دولت خواهد بود.

وی با بیان اینکه باید در میادین، فضایی ایجاد کرد که محصولات کشاورزان را دپو کنیم، گفت: ما میانبری زدیم تا فضاهایی در نظر گرفته شود که محصولات با قیمت کمتر به مردم عرضه شود؛ بعد از گذشت ۴۰ سال ما به جای کسانی که خرید را در مزارع کشاورزی خریداری می کنند، خرید می کنیم.

تشکری هاشمی با اعلام اینکه ما چند هزار متر انبار و سردخانه می خواهیم در اختیار قرار دهیم که خرید انجام دهند، یادآور شد: ما نباید جایگزین شویم و میادین میوه و تره بار را هم دولتی کنیم. ما می خواهیم کار صدها نفر که شغلشان خرید محصولات از مزارع کشاورزی است، انجام دهیم. آقای فصاحت باید از کاراکتر جهاد کشاورزی خارج شود.

علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران نیز طی درخواستی عنوان کرد که به منظور کاهش قیمت محصولات نیاز است در بخش های جزیی و به قدر نیاز به موضوع زنجیره تولید ورود کند چرا که قیمت محصولات خارج مزیت نسبی نخواهد داشت از این رو تفاوت قیمت برای مردمی که از میادین میوه و تره بار خرید دارند، مهم است.

 ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران نیز در توضیح این موضوع گفت: که این بند در شرایطی لحاظ شده که اگر تهران و یا کشور در شرایطی قرار گرفت که دولت نیازمند کمک و همیاری در این مقوله شد سازمان این اجازه را داشته باشد تا در زنجیره تولید محصولات کشاورزی قرار گیرد. مضافا بر اینکه پیشنهاد می شود تا واژه در مواقع اضطرار و کمک به تنظیم بازار در این امر پیش بینی شود.

به گزارش سادس، در پایان بخش اهداف این اساسنامه به رأی گذاشته شد و متن آن با اکثریت آرا به تصویب رسید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *