کمبود نیروی انسانی و ضعف در کارایی مربی پرورشی

دبیر میز تحول امور پرورشی ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی، کیفیت تربیتی اخلاقی نیروی پرورشی، عدم آموزش موثر نیروها، ضعف در فرآیند تربیت نیرو، عدم به‌روزرسانی موثر نیرو، جذب و گزینش نیرو، عدم تخصص نیروی انسانی، تعدد وظایف نیروی انسانی و به کارگیری غیرتخصصی نیرو را از چالش‌های مطرح حوزه نیروی انسانی پرورشی دانست.

به گزارش سادس، هشتمین جلسه کمیسیون ستاد تعلیم و تربیت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با موضوع «ادامه ارائه تفصیلی طرح تحول پرورشی» برگزار شد.

این جلسه با حضور دکتر جلال موسوی معاون تربیتی ستاد تعلیم و تربیت، برخی از  معاونان وزیر آموزش و پرورش و تعدادی از اعضای کمیسیون با موضوع «ادامه ارائه تفصیلی طرح تحول پرورشی» در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

عباس نصرتی دبیر میز تحول امور پرورشی ستاد تعلیم و تربیت در ارائه تفصیلی طرح تحول پرورشی، چالش‌های احصاء شده پس از مصاحبه‌های میدانی و هم اندیشی با اساتید پرورشی و فعالان مردمی و همچنین نظر سنجی‌های مختلف از معلمان و مربیان عرصه تربیت را در ۹ عرصه و ۷ خوشه بیان کرد.

کمبود نیروی انسانی و ضعف در کارایی و اثرگذاری نیروی انسانی اولین چالشی بود که در جلسه به بحث و تبادل نظر درباره آن پرداخته شد.

وی کمبود نیروی انسانی پرورشی، کیفیت تربیتی اخلاقی نیروی پرورشی، عدم آموزش موثر نیروها، ضعف در فرآیند تربیت نیرو، عدم به‌روزرسانی موثر نیرو، جذب و گزینش نیرو، عدم تخصص نیروی انسانی، تعدد وظایف نیروی انسانی و به کارگیری غیرتخصصی نیرو را از چالش‌های مطرح حوزه نیروی انسانی پرورشی دانست.

نصرتی در ادامه ارائه طرح تحول پرورشی افزود: بازتعریف رشته امور تربیتی با رویکرد تربیت دینی متناسب با ماموریت‌های تحولی معاونت پرورشی، تشکیل هسته‌های تحولی در هر استان با استفاده از ظرفیت نیروهای زبده پرورشی و شبکه سازی نیروهای جدید الورود ذیل هسته‌های تحولی جهت انتقال تجربیات، اصلاح روش جذب و گزینش نیروی مستعد در حوزه پرورشی، ماهیت و استفاده از ظرفیت نیروی تربیتی مردمی مانند طرح امین، طرح شهید بهنام محمدی و تشکیل تیم مربیان تربیتی مدرسه به جای نفر تربیتی از راهکارهای درنظر گرفته شده در راستای بهبود چالش کمبود نیروی انسانی و ضعف کارایی و اثرگذاری نیروی انسانی است.

در این جلسه حاضران بر باز تعریف رشته امور تربیتی، انتخاب اساتید با رویکرد تربیت دینی، افزایش ظرفیت پذیرش، تدوین برنامه‌های عملیاتی، مشخص شدن ماهیت کار مربی پرورشی، انتظارات از مربیان پرورشی تاکید کردند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *